سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
۲ کتاب در زمینه علم مدیریت روانه بازار شد

اردبیل- مدیر نشر نیکان امروز از انتشار دو کتاب تصمیم‌گیری در سازمان‌ها و کیفیت حاکمیت شرکتی در هفته جاری خبر داد.

زعفر احد زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل اظهار کرد: کتاب تصمیم‌گیری در سازمان‌ها مولف دکتر سمیه صائب نیا با همکاری مقصود وحیدنیا و مصطفی دیندار به چاپ رسید.

وی با اشاره به بخش‌هایی از کتاب عنوان کرد: تصمیم‌گیری یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی محسوب می‌شود، زیرا فرد همواره باید یک‌راه را از میان راه‌های گوناگون انتخاب کند. انسان‌ها در هر روز تصمیمات بسیاری می‌گیرند که بعضی از آن‌ها بسیار مهم برخی دیگر کم‌اهمیت‌اند. اما گاه تصمیم‌گیری در مورد برخی از مسائل کار ساده‌ای نیست و به بررسی بیشتری نیاز دارد و تصمیم در زندگی آینده افراد نیز پیامدهای بسیاری دارد. یکی از این مسائل، تصمیم‌گیری در سازمان است.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه در این کتاب آمده؛ تصمیم‌گیری سازمانی فرایندی نظام‌مند و یکپارچه برای شناسایی مسائل سازمانی و ارائه راه‌حل‌های بالقوه و انتخاب بهترین راه‌حل می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر تصمیم‌گیری، فرایند شناسایی و حل مسائل سازمان است. این مقوله یکی از مفاهیم سنتی در تئوری‌های سازمان و مدیریت است.

مدیر نشر نیکان امروز در مورد کتاب دوم گفت: کتاب کیفیت حاکمیت شرکتی نیز توسط حیدر محمدزاده سالطه و میلاد حبیب‌اللهی تالفی شده و شامل مجموعه‌ای از روابط بین مدیریت شرکت، هیأت مدیره، سهامداران و ذی‌نفعان دیگر است.

احد زاده اضافه کرد: این کتاب ساختاری ارائه می‌کند که از طریق آن، اهداف شرکت، ابزار دستیابی به آن، اهداف و نظارت بر عملکرد شرکت تعیین می‌شود و به نوعی سهامداران، هیئت‌مدیره و مدیریت شرکت باید به سمت شکل دادن به عملکرد شرکت پیش روند.

وی ادامه داد: در این کتاب آمده؛ رابطه بین مالکان و مدیران در یک سازمان باید سالم باشد و هیچ تعارضی بین این دو وجود نداشته باشد. مالکان باید ببینند که عملکرد واقعی افراد مطابق با عملکرد استاندارد است. این ابعاد حاکمیت شرکتی را نباید نادیده گرفت.

راهبری شرکتی دامنه وسیعی شامل دو جنبه اجتماعی و نهادی دارد و مشوق ایجاد محیطی قابل‌اعتماد، اخلاقی و همچنین معنوی است. اکثر شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا سطح بالایی از حاکمیت شرکتی داشته باشند. برای بسیاری از سهامداران، صرفاً سودآور بودن یک شرکت کافی نیست؛ بلکه نیاز آگاهی زیست‌محیطی، رفتار اخلاقی و شیوه‌های صحیح حاکمیتی نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها