چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
شماره ۲۵۹ مجله «فیلم نگار» منتشر شد

دویست‌وپنجاه‌ونهمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» ویژه شهریور ۱۴۰۳ در ۱۳۰ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا دویست و پنجاه و نهمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» ویژه شهریور ۱۴۰۳ در ۱۳۰ صفحه منتشر شد. در ابتدای بخش سینمای ایران، سیناپس فیلم «مصائب شیرین ۲» و سریال «در انتهای شب» را می خوانیم و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته‌اند.

پرونده موضوعی این شماره به مفاهیم تخصصی فیلمنامه؛ فیلم فانتزی اختصاص دارد. هفت روش برای نوشتن فیلمنامه در ژانر فانتزی، توصیه‌هایی برای نگارش فیلمنامه فانتزی موفق، بایدها و نبایدهای نوشتن سریال فانتزی برای تلویزیون، مروری بر ۳۰ فیلمنامه فانتزی برتر تاریخ و گفت‌وگوی جمعی درباره فیلمنامه نویسی برای ژانر فانتزی از جمله مطالب این بخش هستند.

بخش سینمای جهان با سیناپس موتورسواران، صدای زنگ و درون و بیرون آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا می‌کند.

«چطور کشمکش را به داستان‌هایمان اضافه کنیم و آن را به حداکثر برسانیم» و «تسلط بر کشمکش در فیلمنامه نویسی» دو مقاله بخش تجربه‌های پراکنده است.

فیلمنامه کامل این شماره به «بازی» نوشته جان برانکاتو و مایکل فریس اختصاص دارد که توسط فرنوش زندیه به فارسی برگردانده شده است. سکانس برگزیده، یک نقد و گفت‌وگویی درباره ساختار این فیلمنامه، مطالب پایانی شماره شهریور است.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها