چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
«عبدالرحمان اونق» تجربیات نویسندگی‌اش را با کودکان گالیکشی به اشتراک گذاشت

گلستان- عبدالرحمان اونق، نویسنده ترکمن و چهره سال هنر انقلاب در کارگاهی آموزشی گوشه‌ای از تجربیاتش در عرصه نویسندگی را با کودکان و نوجوانان گالیکشی عضو کانون پرورش فکری به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گالیکش، عبدالرحمان اونق، نویسنده ترکمن و چهره سال هنر انقلاب عصر سه‌شنبه و در نشستی صمیمی گوشه‌ای از تجربیاتش در عرصه قلم‌زدن به‌خصوص در حوزه کودکان و نوجوانان را با دانش‌آموزان گالیکشی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اشتراک گذاشت.

این کارگاه آموزشی در راستای اهداف و برنامه‌های باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور (قاف) برپا شد و مقرر است استعدادهای برتر ادبی به‌منظور عضویت در باشگاه سیمرغ استان و عضویت در انجمن نویسندگان نوجوان استان معرفی شوند و آثار آن‌ها در جشنواره‌ها و مهرواره‌ها شرکت داده شود.

باشگاه سیمرغ، باشگاه استعدادهای برتر ادبی نوجوان است که به همت آفرینش‌های ادبی کانون کشور برنامه‌ریزی‌شده و تمامی دانش آموزان متوسطه اول و دوم هر شهرستان که استعداد برتر ادبی شناخته‌شده‌اند، می‌توانند عضو باشگاه سیمرغ استان شده تا با شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌های ادبی پس از تقویت توانمندی‌هایشان، شرایط لازم به‌منظور معرفی به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور (قاف) را کسب کنند.

به گزارش ایبنا، عبدالرحمان اونق متولد ۱۳۳۹ در ترکمن‌صحرا و از نویسندگان مطرح این سال‌ها است. قصه‌های ترکمن، سورتیک، در عمق شب‌های تار، چوپان کوچک، راز خایر خوجه، آوای صحرا و حماسه گوراوغلی، سماجت ازجمله کارهای او است.

همچنین رمان رازخایر خوجه و آوای صحرا جایزه جشنواره معلم کشور را در سال‌های ۸۱ و ۸۳ دریافت کردند و نیز به سفارش شبکه ۲ از روی کتاب سورتیک فیلم تلویزیونی ساخته شد.

عبدالرحمن اونق، به خاطر دریافت کسب مقام برگزیده دومین جشنواره شهید اندرزگو برای رمان «ماتی خان» به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب در میان نویسندگان در سال ۱۴۰۱ شناخته و معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها