چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
پژوهش مبتنی بر نیازهای یزد مهمترین رویکرد دانشگاه است

یزد – رئیس دانشگاه علم و هنر یزد با اشاره به توجه به سند آمایش استان یزد گفت: پژوهش مبتنی بر نیازهای استان به عنوان مهمترین رویکرد دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمد حسین طالبی در نشست خبری با اشاره به رویکرد دانشگاه علم و هنر یزد مبنی بر سند آمایش استان یزد گفت: در دانشگاه سعی کرده‌ایم پژوهش‌ها و آموزش‌های خود را با محوریت سند آمایش استان انجام دهیم و نیازسنجی را مبتنی بر آن قرار داده‌ایم.

وی افزود: دانشگاه علم و هنر وابسته به جهاد دانشگاهی کشور در یزد از سال ۷۶ اولین مؤسسه دانشگاهی را در اردکان تشکیل داده اس که برای تأمین نیروی انسانی و آکادمیک مؤسسه آموزشی جهاد دانشگاهی در پنج رشته در اردکان و پس از آن در اشکذر و در ادامه یزد شکل گرفت.

رئیس دانشگاه علم و هنر یزد ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ با توجه به رشد علمی خود از مؤسسه به دانشگاه ارتقا پیدا کرد و در حال حاضر رسالت فضای آموزش عالی خود را با قریب به ۹ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیأت علمی و ۲۵۰ نفر پرسنل و کارمند در حال فعالیت است و پس از دانشگاه یزد بزرگترین خانواده دانشگاهی استان را شکل داده است.

وی با اشاره به انتخاب رشته رایگان ویژه دانشجویان بیان کرد: مشاوره انتخاب رشته را با حضور مشاوران مجرب به صورت رایگان در استان خواهیم داشت که در ۱۳ سال گذشته آن را دنبال کرده‌ایم.

طالبی گفت: هم‌اکنون این دانشگاه در ۷۹ کد رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری در سه دانشکده «علوم انسانی»، «فنی و مهندسی» و «هنر و معماری» خدمات آموزشی ارائه می‌کند.

وی افزود: در حوزه فرهنگی نیز سعی کرده‌ایم بر اساس رسالت خود در این موضوع اولویت قرار دهیم که علاوه بر تأمین امنیت خاطر خانواده‌ها در زمینه خوابگاه و راه‌اندازی چهار خوابگاه دانشجویی نیز گام برداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علم و هنر یزد بیان کرد: برگزاری مراسم‌های مناسبتی ملی و مذهبی، برگزاری مناسبت‌های اسلامی، تدفین شهید گمنام و یادواره شهدا از جمله اقدامات فرهنگی دیگر ما بوده است.

ی با بیان اینکه در دانشکده هنر و معماری، رشته‌هایی همچون مهندسی معماری، ارتباط تصویری و طراحی پارچه و لباس فعال هستند، گفت: این دانشکده بزرگترین دانشکده هنر در استان به لحاظ تعداد کد رشته است و اولین فارغ‌التحصیلان رشته طلا و جواهرات این دانشکده در ۳۱ شهریورماه امسال فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی همچنین یکی از وجوه تمایز دانشگاه علم و هنر را ارتباط گسترده آن با صنایع و نهادهای کارآفرینی در سطح ملی و استانی ذکر کرد و با بیان اینکه این دانشگاه با همکاری نزدیک با نهادهایی مانند پارک علم و فناوری و کارخانجات بزرگ، توانسته است بستر مناسبی برای تجاری‌سازی‌ایده‌های نوآورانه و توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان ایجاد کند، بیان کرد: امیدواریم به دنبال ایجاد رشته هوش مصنوعی به زودی شاهد ایجاد بزرگترین مرکز هوش مصنوعی در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علم و هنر از کسب رتبه ششم دانشگاه در چاپ مقالات در ژورنال‌های جهان اسلام و رتبه زیر دهم چاپ مقالات و پژوهش‌ها در ژورنال‌های داخلی و نیز حضور فعال دانشگاه در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: دانشگاه علم و هنر در حوزه پژوهش و مقالات چاپ شده در رده دومین دانشگاه در جهاددانشگاهی کشور است.

وی از فعالیت هم‌اکنون هفت شرکت دانش بنیان در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه در راستای مسئولست اجتماعی خود برای سیزدهمین سال با ایجاد مرکز مشاوره انتخاب رشته که از هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، به صورت رایگان با حضور اساتید خبره به پذیرفته شدگان کنکور مشاوره خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط