پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
استمرار ثبات قیمت‌ها در بازار  ملزومات تولید کتاب

نگاهی به بازار ملزومات تولید کتاب نشان می‌دهد، بازار اغلب اقلام مورد نیاز اهالی چاپ و نشر باثبات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا بازار ملزومات تولید کتاب طی هفته‌ای که گذشت روند نسبتاً آرامی را سپری کرد، در حالی که بازار افزایش قیمت ۳۰ هزار تومانی را در هفته قبل تجربه کرده بود، در هفته جاری بازار ثبات قیمت داشت.

کارشناسان بازار از نیمه‌های تیر ماه کاهش و در برخی مواقع ثبات قیمت را برای ماه پایانی فصل تابستان پیش‌بینی کرده بودند، این پیش‌بینی به دلیل شروع فصل مدارس و تولید دفتر و کتاب‌های کمک درسی و دانشگاهی بود.

اما در هشتمین روز ماه شهریور شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها هم در بازار کاغذ و هم سایر اقلام حوزه چاپ و نشر هستیم، بر این اساس، امروز پنجشنبه (هشتم شهریور ماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ حدود یک‌میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز به قیمت ۹۴۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

کاغذ ۸۰ گرمی نسبت به هفته گذشته، تغییر قیمتی نداشته و سایز ۷۰ در ۱۰۰ این کاغذ حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سایز ۶۰ در ۹۰ کاغذ ۸۰ گرمی نیز بندی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

همچنین هر کیلو مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است.

کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان است.

بازار سایر اقلام مورد نیاز اهالی چاپ و نشر هم نشان می‌دهد که هر کیلو چسب صحافی سرد ایرانی نیز حدود ۸۳ هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان در بازار موجود است.

همچنین هر کیلو مرکب گلاسه خارجی نیز از ۳۴۰ تا ۴۸۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۵ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۲ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۶۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

بهای زینک دو ورقی چینی نیز به تناسب برند و کشور سازنده حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است و بهای الکل ایزوپروپیل نیز در بازار مواد اولیه حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها