پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
کتاب «سینما، خانه ما» منتشر شد

کتاب «سینما، خانه ما» نوشته بابک کریمی، به همت نشر بان در ۴۸۰ صفحه و به قیمت ۵۸۵ هزارتومان در تابستان ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا به همت انتشارات بان کتاب «سینما، خانه ما» نوشته بابک کریمی در ۴۸۰ صفحه در قطع رقعی روانه بازار نشر شده است.

این کتاب در دسته‌بندی موضوعی سینما و تئاتر قرار می‌گیرد و می‌تواند برای علاقه‌مندان به این حوزه قابل توجه باشد. نویسنده این کتاب، مصاحبه‌هایی را که سجاد نوروزی آذر، مسعود ناسوتی، مهدیس محمدی، شایان کریمی، بابک کریمی، محمدرضا شیخی، سهند سلطاندوست، نیکا خمسی، بریر بوجار ترجمه کردند را جمع‌آوری کرده است.

در پشت جلد این کتاب نیز آمده است: «سینما، خانه ما هفده گفت‌وگو را شامل می‌شود با این نوزده منتقد و نظریه پرداز فیلم: منی فاربر، پاتریشیا پترسن پالین کیل، اندرو ساریس مالی هسکل ژان دوشه را بین وود، ریموند دورنیات شیگه هیکو ها سومی، وی اف پرکینز ویوین سانچک، ژان لویی کومولی لورا مالوی سرژ دنه ویلیام را تمن نام گانینگ لزلی استان، نیکل برنز و یوژنی برینکما این گفت‌وگوها را نه فقط می شود مقدمه ای براندیشه منتقدان و نظریه پردازان مد نظر به شمار آورد، بلکه گره از دشواری‌های جستارها و مقاله‌ها و کتاب های آنها می‌گشایند و حتی راه‌های جدیدی برای پژوهش گسترده تر ترسیم میکنند. در این بین پی گرفتن سیرکاری منتقدان و نظریه پردازانی که در مقطعی فیلم نامه نوشته اند یا فیلم ساخته اند می‌تواند نشان دهنده دستاوردهای ترکیب نقد و نظریه وعمل باشد. همچنین خواندن سرگذشت بعضی از دست اندرکاران شاخص رشته ی مطالعات سینمایی بسیاران بسیار درس دارد برای وضعیت امروز رشته ی سینما در دانشگاه های ایران.»

کتاب «سینما، خانه ما» نوشته بابک کریمی، به همت نشر بان در ۴۸۰ صفحه و به قیمت ۵۸۵ هزارتومان در تابستان ۱۴۰۳ منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها