پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
باید با کتاب‌های صوتی به جنگ فضای مجازی برویم

کهگیلویه و بویراحمد-نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با بیان اینکه نیازمند به صوتی شدن کتاب‌ها هستیم، گفت: با توجه به گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی کتاب‌های صوتی می‌تواند تا حدودی آنان را ترغیب به مطالعه و کتابخوانی کند.

محمدرضا تیموری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، بیان کرد: تصاویر و طراحی‌ها که متناسب با موضوع کتاب وجود دارد نیز سبب استقبال کودکان و نوجوانان از کتاب‌های کاغذی خواهد شد.


وی تصریح کرد: نیاز اصلی امروز کودکان روی آوردن به کتاب است تا از همان دوران کودکی با کتاب انس بگیرند. به همین دلیل علاقه وافری به نوشتن کتاب برای کودکان و نوحوانان دارم.

نویسنده کتاب «قافِله» با اشاره به اینکه استفاده زیاد از تلفن و فضای مجازی کودکان و نوجوانان را از مطالعه و کتابخوانی دور کرده، گفت: برای افزایش سرانه مطالعه در کشور به کار فرهنگی سطح بالا و حمایت از نویسندگان نیاز داریم تا بتوانند در مقابل با هجمه‌های دشمنان کم نیاورند.

نویسنده کتاب «رُفقای زبل» با تاکید بر ویژگی‌های مثبت کتاب‌های کودکان و نوجوانان گفت: در نگارش کتاب‌ها از جملات و کلمات مختص خود کودکان استفاده کردم تا به راحتی بتوانند با قصه‌ها و اشعار انس بگیرند.

تیموری نژاد همچنین نقش تاثیرگذار زنان در عرصه‌های اجتماعی و دوران دفاع را بسیار مهم دانست و افزود: در خصوص نقش زنان در دوران مقدس نیز کتاب نوشتم تا سخت‌کوشی و فداکاری آنان فراموش نشود.

وی در پایان گفت: از دوران نوجوانی تا اکنون که میانسال هستم در حوزه شعر و ادبیات فعالیت می‌کنم و ۵ کتاب در حوزه زنان، کودکان و نوجوانان در عرصه‌های جنگ و دفاع مقدس نوشتم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها