جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
زمینه ورود به بازار چاپ صنعتی و تزئینی فراهم شده است

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در جدیدترین برنامه‌های خود ورود و گسترش بازارهای چاپ صنعتی و تزئینی به منظور ایجاد فرصت‌های جدید برای مشاغل چاپی را دنبال می‌کند.

بابک عابدین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات جدید این اتحادیه، عنوان کرد: اتاق فکر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران، طی ۱۵ سال گذشته بر تحقیق و توسعه موضوعات مختلف صنعت به منظور خودکفایی کشور در زمینه چاپ لیبل و تولید مواد اولیه مورد نیاز تمرکز داشته است.

وی افزود: این موضوع تحقق، سرمایه‌گذاری‌های سودآور و ایجاد یک اکوسیستم جدید اقتصادی را در این بخش به همراه داشته است، اکوسیستمی که در آن تعداد زیادی واحدهای چاپی، تولیدکنندگان و بازرگانان ماشین‌آلات و مواد اولیه و واسطه‌ای، کارآفرینان، متخصصان، گرافیست‌ها، بازاریاب‌ها، مصرف‌کنندگان و … فعالیت دارند.

عابدین درباره برنامه‌ریزی جدید اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، گفت: پس از تحقق این اهداف و دستیابی به موفقیت‌های چشمگیر بخش خصوصی و فعالان این صنعت که کشور را کاملاً از واردات برچسب‌های چاپ شده بی‌نیاز کرده و فرصت‌های صادراتی را نیز مهیا کرده است.

به‌گفته وی، اتحادیه در بر برنامه‌ریزی استراتژیک برای ورود و گسترش بازارهای چاپ صنعتی و تزئینی به منظور ایجاد فرصت‌های جدید برای مشاغل چاپی تمرکز خواهد داشت.

عابدین با اشاره به ویژگی‌های بخش چاپ صنعتی و تزئینی، توضیح داد: این چاپ با ارزش ۱۱۲.۹ میلیارد دلار سال ۲۰۲۴، با ورود فرآیندهای کاربردی جدید، فرصت‌های جذابی را در بازار چاپ به نمایش می‌گذارد. در همین سال، تولیدات الکترونیکی با اختصاص ۵۱ درصد از سهم بازار، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود که با نرخ رشد مرکب سالانه ۶.۸ درصد بین سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۹ رشد کند. در این بخش، آسیا بزرگترین منطقه تولیدکننده است که نشان‌دهنده جایگاه چین، هند و سایر کشورهای تازه صنعتی‌شده این منطقه به‌عنوان مراکز تولید جهانی است.

وی در این زمینه گفت: فناوری چاپ در تولیدات دکوراتیو، سرامیک، لوازم الکترونیکی چاپی، شیشه، قطعات خودرویی، تولیدات زیست‌پزشکی و علوم زیستی، چاپ سه‌بعدی و منسوجات چاپ جوهرافشان ازجمله مهم‌ترین بخش‌های بازار چاپ صنعتی و تزئینی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها