شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
همایش بررسی منظومه‌های غنایی در شعر کلاسیک فارسی برگزار شد

فارس- همایشی ادبی با موضوع بررسی منظومه های غنایی در شعر کلاسیک فارسی در شیراز برگزار شد.

مسئول انجمن شعر «بانو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز از برگزاری همایش ادبی بررسی شعر غنایی با محوریت منظومه های عاشقانه و غنایی حکیم نظامی گنجوی خبر داد.

شوکت عمادی دهقی گفت: این مراسم در سرای فرهنگی و موزه کتاب نویدگویی شیراز برگزار و استادان برجسته زبان و ادب پارسی در موضوع ادبیات غنایی در شعر پارسی سخن گفتند.

این شاعر با اعلام اینکه در این همایش ادبی سیروس نوذری و نسرین دانش، مهرداد امیرآبادی و کتایون فرشید در جمع اهالی فرهنگ و ادب شیراز گفتگو کردند، افزود: در همایش یاد شده نسرین دانش؛ پزشک و دکترای تخصصی روانپزشکی، عضو هیات تحریریه فصلنامه علمی، پژوهشی روانپزشکی، نویسنده ۱۰ عنوان کتاب و پژوهشگر ادبی در موضوع مفهوم واقعی عشق و تعابیر و تفاسیر مختلفی که در متون ادب فارسی و دینی و اشعار و منظومه های عاشقانه شاعران ادب پارسی آمده سخنرانی کرد.

وی از سخنرانی مهرداد امیرآبادی فوق تخصص جراحی گوش و حلق و بینی، شاعر رباعی سرا و پژوهشگر ادبی، عضو هیات مدیره کانون فرهنگ و ادب فارس و مولف چندین عنوان کتاب و مقالات تخصصی پزشکی نیز درباره رابطه شعر آهنگین و منظوم فارسی با انواع موسیقی ایرانی در اشعار بیشتر شاعران خبر داد و افزود: کتایون فرشید، دانشجوی دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی، موسس و مدیر عامل خیریه فرهنگی، هنری «گرامی بینش گران» و مولف ۶ عنوان کتاب هم ضمن بیان خاطرات بازدیدش از مقبره نظامی گنجوی را مورد اشاره قرار داد.

عمادی یادآور شد: مجموعه فرهنگی و موزه کتاب نوید به همت داریوش نویدگویی، ناشر شیرازی در دروازه اصفهان، محلی برای برپایی یادمان های مفاخر ملی و همایش های تخصصی حوزه فرهنگ و ادب و هنر شیراز است.

وی اضافه کرد: در این همایش ادبی علاوه بر غلامحسن اسکندری عضو شورای اسلامی شهر شیراز جمعی از اعضای انجمن های ادبی از جمله انجمن شعر بانو و انجمن شعر بانوی غزل، خانه شعر و اندیشه، محفل ادبی پنجره، گروه فرهنگی شاهدان شیراز، یاران حافظی، موسسه شعر گلواژه و احمد طاهری، صمد مهمان دوست، ابراهیم باغبان، مسعود هوشیار، سید محی الدین حسینی ارسنجانی، ناصر رحمتی، وحید صفوی و…همچنین بانوان فعال ادبی از جمله اشرف السادات کمانی، بانو جنگجو، هما ایرانپور، ژاله نگهداری، اعظم فهندژ سعدی، زمان نظری و… حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها