یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
«ردپای کوچ» به چاپ سوم رسید

فارس ـ کتاب «ردپای کوچ» اثر سیاوش طاهری توسط انتشارات تخت جمشید به چاپ سوم رسید.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، این کتاب در مورد زندگی عشایر و ایلات است و در آن به بیان مسائل و مشکلات و برخوردهای کوچ و فرهنگ و آداب و رسوم زندگی ایلی پرداخته شده است.
به گفته سیاوش طاهری نویسنده کتاب، رد پای کوچ، از نگاه سگ گله بیان می‌شود که مستقیماً در طول مسیر شاهد زندگی عشایر است و ایل را همراهی می‌کند. درواقع راوی اصلی این کتاب و حرکت، سگ گله است.
وی افزود: بیان مسائل کوچ‌نشینان و برخی از آداب و رسوم و شیوه‌ی زندگی عشایر، دارای نکات مهمی است که به شیوه‌ای داستانی و با عینک و دقت قوم‌شناسی و مردم‌نگاری به رشته تحریر درآمده است.
به گفته صاحب اثر، این کتاب در قالب داستان، نکاتی را برشمرده است که از شیوه علمی مردم‌شناسی و قوم‌شناسی ایلات و عشایر نشات گرفته است، به‌گونه‌ای که از تمامی ظرفیت‌ها و روش‌های پژوهشگری از جمله مشارکت مستقیم، زندگی در ایل و عشایر، عکاسی، مصاحبه و … بهره گرفته است تا آنچه را که هدف و مقصودش در مورد زندگی کوچ‌نشینان بوده است بیان کند.
استفاده از شیوه داستان‌نویسی ساده و روایت یک سگ در جهت جلب مخاطب و ارتباط با خواننده کاری بود که دراین کتاب از آن استفاده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها