سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
ثبت رکورد فروش مجازی کتاب توسط یک کتابفروشی در رشت/ دسترسی آزاد به کتاب در «جنگل جاودانه»

گیلان- «جنگل جاودانه»، نام یک کتابفروشی در رشت است که طرح قفسه‌باز در آن اجرا شده تا علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، دسترسی آزاد به تمامی کتاب‌های این کتابفروشی داشته باشند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): خیابان سعدی را که به سمت میدان شهرداری رشت طی کنیم، ابتدای پیاده‌راه مکانی جلب توجه می‌کند که علاوه بر خودنمایی کتاب‌های متفاوت در ویترینی بزرگ‌، قفسه‌های مملو از کتاب همچون کتابخانه‌ای جلب توجه می‌کند. داخل که می‌شوی، متوجه می‌شوی اینجا کتابفروشی قفسه باز است که جمعیت بسیاری را برای خرید کتاب فرا می‌خواند.

سراغ مدیر کتابفروشی را از کارکنان می‌گیرم و آنها مرا به طبقه بالا هدایت می‌کنند.

مدیر نشر و کتابفروشی «جنگل جاودانه» با خوشرویی مرا پذیرا می‌شود؛ دفتر مدیریت که به نظر می‌رسد برای یک کتابفروشی، بزرگ هم باشد، همه شرایط را دارد؛ میز مدیریت و تعدادی کاناپه و میز پذیرایی که به انواع شکلات و تنقلات مجهز شده است.

انتشارات جنگل ۳۳ سال قبل در اصفهان تاسیس شد و به تدریج به تهران انتقال یافت و از تیر ماه ۹۲ یک شعبه کتابفروشی هم در رشت دارد.

ثبت رکورد فروش مجازی کتاب توسط یک کتابفروشی در رشت/ دسترسی آزاد به کتاب در «جنگل جاودانه»

مدیر کتابفروشی «جنگل جاودانه» گیلان با بیان اینکه کتابفروشی «جنگل جاودانه»، در همه بخش‌ها اعم از کتاب‌های آموزشی مدارس و دانشگاهی و غیر آموزشی به غیر از رشته‌های مرتبط با پزشکی را در خود جای داده است، گفت: در همین کتابفروشی فقط ۳۵ هزار عنوان کتاب داریم که کامل‌ترین مجموعه ما مربوط به زبان انگلیسی می‌شود.

وحید حسن‌زاده اظهار داشت: تلاش کردیم تا با عناوین مختلف کتاب‌ها و طرح قفسه باز، دسترسی مردم را به کتاب‌های مدنظرشان را تسهیل کنیم.

وی، یکی از کارهای خلاقانه برای ترویج فرهنگ مطالعه را عرضه لوازم التحریر در طبقه بالای فروشگاه کتابفروشی عنوان و بیان کرد: در بخشی از طبقه پایین و بخش فوقانی، لوازم التحریر با کیفیت، با نازلترین قیمت عرضه می‌شود که این امر موجب جلب مشتریان بیشتر به داخل کتابفروشی و بازدید از قفسه‌های کتاب به‌ویژه در این مقطع زمانی از کتاب‌های آموزشی شده است.

ثبت رکورد فروش مجازی کتاب توسط یک کتابفروشی در رشت/ دسترسی آزاد به کتاب در «جنگل جاودانه»

پر فروش‌ترین کتاب اینترنتی به کتابفروشی «جنگل جاودانه» اختصاص یافت

وی همچنین با اشاره به طرح مجازی عرضه کتاب در بازار کتاب، توسط خانه کتاب و ادبیات بیان کرد: بیشترین فروش کتاب اینترنتی طرح مجازی اردیبهشت ماه با فروش حدود یک میلیارد تومان در ۱۰ روز در گیلان مربوط به کتابفروشی «جنگل جاودانه» بود که طی مدت یاد شده، ۶ هزار جلد کتاب به صورت اینترنتی به فروش رسید.

مدیر کتابفروشی «جنگل جاودانه» طرح عرضه کتاب به صورت مجازی را طرح مناسب برای عرضه کتاب خواند و گفت: از سال ۹۶ تا قبل از کرونا طرح خوبی اجرا شد که در آن از سوی خانه کتاب به کتابفروشی‌ها یارانه‌ای داده می‌شد و مشتریان می‌توانستند با بن کتاب به صورت حضوری خرید داشته باشند اما متاسفانه با شیوع کرونا این طرح منحل شد.

ثبت رکورد فروش مجازی کتاب توسط یک کتابفروشی در رشت/ دسترسی آزاد به کتاب در «جنگل جاودانه»

حسن‌زاده با اشاره به اجرای طرح هر کدملی، یک میلیون تومان خرید کتاب اظهار داشت: اگر این طرح استانی باشد و در بازار کتاب لوازم التحریر را اضافه کنند و هزینه ارسال به عنوان یارانه پرداخت شود، کمک بسیار خوبی به کتابفروشی‌ها و مشتریان خواهد شد.

به گفته مدیر کتابفروشی «جنگل جاودانه» در رشت، این کتابفروشی تنها مجموعه‌ای است که همواره بین ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف دارد.

وی از خانه کتاب و ادبیات ایران خواست تا نمایشگاه کتاب همچون گذشته استانی شود تا ناشران و کتابفروشی‌ها بتوانند کتاب‌های خود را به صورت حضوری به مشتریان عرضه کنند.

ثبت رکورد فروش مجازی کتاب توسط یک کتابفروشی در رشت/ دسترسی آزاد به کتاب در «جنگل جاودانه»

مدیر کتابفروشی «جنگل جاودانه» گفت: بازار کتاب به علت گرانی و تورم رو به افول می‌رود و یارانه‌هایی که در واقع به مشتریان تعلق می‌گیرد، موجب جنب و جوش و ترغیب علاقمندان به خرید کتاب می‌شود؛ ضمن اینکه کتابفروشی‌ها نیز می‌توانند خرید کم کتاب را در بقیه زمان‌های سال، طی آن مدت جبران کنند.

وی گفت: در همین مدتِ شرکت کتابفروشی‌ها به صورت مجازی در نمایشگاه کتاب، بسیاری از کتاب‌های ما خریداری شد و باعث شد تا بتوانیم تغییر دکوراسیون در کتابفروشی بدهیم و فضای بین قفسه‌های کتاب را برای دسترسی سهل‌تر مشتریان بازتر کنیم.

کتابفروشی «جنگل جاودانه» در آستانه مدارس و دانشگاه‌ها روزهای آکنده از جمعیت را سپری می‌کند، گرچه به دلیل تنوع کتاب‌ها و رفت و آمد آزادانه مشتریان و بررسی کتاب‌های مختلف، این کتابفروشی همواره مشتریان خودش را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها