یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
صنعت چاپ در استان ایلام نوپا اما رو به رشد و تعالی است

ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: صنعت چاپ در استان ایلام هر چند نوپا اما با تلاش و همت اهالی‌اش، رو به رشد و تعالی است.

علی هلشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام به مناسبت ۱۱ شهریور روز ملی صنعت چاپ گفت: صنعت ارزشمند چاپ در استان ایلام هر چند نوپا اما با تلاش و همت اهالی‌اش، رو به رشد و تعالی است.

وی ادامه‌داد: یازدهم شهریور به عنوان یکی از برگ‌های زرنمای روزشمار ما ایرانیان، مزین به سالروز بزرگداشت صنعتی و هنری فاخر و دیرپای با عنوان «روز ملی صنعت چاپ» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه‌داد: چاپ صنعتی است همزاد بشر که از سپیده‌دم تاریخ تاکنون با ابزار و اندیشه‌های ابتدایی آغاز و امروزه به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار رونق و مبادلات اقتصادی و بازارهای کسب و کار بوده و در زمان حال در ساختار و نظام فرهنگی، اجتماعی و بازرگانی کشورمان دارای جایگاه مهمی است.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: اندیشه‌های زرین این مردمان و فرزندان فرهیخته و به ویژه اندیشه‌های والای انسانی، مذهبی و حماسه‌آفرینی‌ها در سال‌ها و ادوار مختلف از جمله خیزش‌های انقلابی و مردمی، مناسک و رویدادهای مذهبی، سال‌های دود و آتش و دفاع مقدس با ابزار توانمند صنعت چاپ و تلاش این عزیزان برای روزگاران ماندگار و بر سینه ستبر بلوط‌های سر به زیر زاگرس حک شده است.

هلشی تصریح کرد: صنعت چاپ دوشادوش نشر و تالیف، ضلع سوّم این سه گوشِ فرهیختگی را تشکیل داده و در طول سالیان عمرش به رشد و شکوفایی همه جانبه استان، یاری‌رسان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها