جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
ارسال ۱۶ بسته ویژه کتاب به ۵ کتابخانه مناطق کم برخوردار استان قم

قم - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از ارسال ۱۶ بسته سهمیه ویژه کتاب به پنج کتابخانه مناطق کم برخوردار استان از سوی اداره کل تامین منابع نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مهدی توکلیان، از ارسال ۱۶ بسته ویژه کتاب به پنج کتابخانه مناطق کم برخوردار استان از سوی اداره کل تامین منابع نهاد خبر داد و گفت: با بررسی کارشناسی انجام شده در استان و کمبود منابع ۵ کتابخانه عمومی علامه امینی (ره)، الزهرا، امام علی (ع)، شهدای نوبهار و ریحانه النبی به خصوص در بخش کودک و نوجوان، درخواست ارسال بسته ویژه کتاب به اداره کل تامین منابع نهاد ارسال شد که خوشبختانه با همکاری این اداره کل، در زمان کوتاهی ۱۶ بسته کتاب به این ۵ کتابخانه رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم افزود: در قالب این بسته‌های ویژه، تعداد ۲۱۱۰ نسخه کتاب با موضوعات متنوع با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به این پنج کتابخانه و مجموعه کتابخانه های عمومی استان افزوده شده است.

توکلیان همچنین با تاکید بر همراهی اداره کل تامین منابع نهاد در بهبود وضعیت مجموعه سازی کتابخانه های عمومی استان، اظهار داشت: همان‌طور که شهروندان قمی می‌دانند، دو کتابخانه عمومی در راستای افزایش سرانه کتابخانه‌های عمومی استان در حال آماده سازی و افتتاح است که خوشبختانه سهمیه اولیه کتاب به تعداد ۴۳ بسته و ۲۴۵۲ نسخه برای کتابخانه عمومی شهدای خدمت روستای لنگرود و ۱۰۰ بسته و ۴۲۰۰ نسخه ویژه کتابخانه عمومی امام سجاد (ع) موسسه دارالعرفان ارسال شده است. این منابع در حال حاضر با تلاش کتابداران استان در حال فهرست نویسی و اضافه شدن به مجموعه استان است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت ترویج پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی در سطح استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم فرهنگ دوست استان قم در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳، بیش از ۱۴ هزار کتاب در موضوعات مختلف به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرده اند که این همراهی در غنی تر شدن مجموعه کتابخانه های عمومی و استفاده بیشتر مردم از این منابع موثر خواهد بود. امیدواریم با همراهی و هم افزایی اهالی رسانه و اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه، فرهنگ اهدای کتاب های مازاد به کتابخانه های عمومی گسترش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها