دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
جشنواره کتابخوانی رضوی سمنان برگزار می‌شود

سمنان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری سیزدهمین جنشواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: برای شرکت‌کنندگان در این دوره جشنواره گواهی‌نامه آموزشی صادر می‌شود.

محمد طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با اشاره به سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: این برنامه از سری برنامه‌های بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است و شرکت کنندگان می‌توانند به صورت فردی، خانوادگی و گروهی در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت شرکت در این جشنواره ۳۰ آذرماه ۱۴۰۳ است، عنوان کرد: این جشنواره در عنوان های؛ کتابخوانی خوانش بخشی از کتاب های قصه گویی، معرفی کتاب و سوالات چهار گزینه ای، هنری شامل هنرهای تجسمی و دیجتال، ادبی مانند داستانک و شعرسرایی، گروهی شامل پویش خادمیاران خدمت برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه در سیزدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته‌های نقاشی، پویش کتاب‌خوان، مسابقه چهار گزینه‌ای و داستانک نویسی، رشته‌های شعر سرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه‌گویی نیز اضافه‌شده است، عنوان کرد: شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابخانه‌های عمومی استان یا به نشانی اینترنتی جشنواره مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۳۳۳۴۳۹۹۱۸ داخلی ۱۱۶ دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.

طاهریان در ادامه از صدور گواهی‌نامه آموزشی برای کارمندان شرکت‌کننده در سیزدهمین دوره جشنواره کتاب خوانی رضوی، خبر داد و گفت: از طریق هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سمنان و به‌منظور بهره‌مندی کارکنان دستگاه‌های اجرایی از مزایای دوره‌های آموزشی، مقرر شد برای آن دسته از کارکنانی که در سیزدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کنند، گواهی دوره‌های آموزشی به مدت ۸ ساعت صادر شود.

وی اضافه کرد: مشارکت حداکثری عموم مردم به‌ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در سیزدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های کتاب‌خوانی کشور، منجر به افزایش سرانه مطالعه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اعلام اینکه دانلود کتاب‌های جشنواره و شرکت در بخش‌های مختلف آن در بستر وبگاه www.samakpl.ir امکان‌پذیر است، تصریح کرد: سیزدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت محمد (ص) اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها