یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مهلت ارسال اثر به پنجمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی تمدید شد

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی از تمدید مهلت ارسال اثر به پنجمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی تا ۳۱ شهریورماه خبر داد.

کاظم آرمان‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی، عنوان کرد: این رویداد با هدف حمایت از تولید علم و انتشار آثار مؤثر در توسعه علمی کشور و طبق وظایف مصرّح در اساسنامه، برگزار خواهد شد.

وی با طرح این موضوع که سال گذشته ۶۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ عنوان اثر به دبیرخانه رسیده که طبق بررسی‌های اولیه امسال تالیف از ترجمه پیشی گرفته اما پیش‌بینی می‌شود که آمار کتاب‌ها از سال گذشته بیشتر شود.

آرمان‌پور با بیان اینکه اغلب مراکز دانشگاهی در هفته‌های اخیر تعطیل بودند و همین موضوع یکی از دلایل این مسئله است، افزود: امسال ناشران علاوه بر کتاب‌های تالیفی امکان ارائه آثار ترجمه را نیز دارند، انتخاب کتاب‌های برگزیده سال ۱۴۰۳ محدود به آثار منتشرشده تالیفی و ترجمه سال ۱۴۰۲ در رشته‌های دانشگاهی اعم از علوم‌انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی و دامی، هنر و معماری است.

به‌گفته وی، معیارهای انتخاب آثار در این جشنواره شامل مجوز و اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخورداری از محتوای مناسب علمی و نوآوری در ارائه موضوع، شیوه نگارش، نحوه ترجمه، ویرایش علمی، ادبی و صوری متن و کیفیت حروف‌نگاری، صفحه‌آرایی، گرافیک، رسم‌الخط، کیفیت چاپ و صحافی و طرح جلد است، همچنین رعایت حقوق نشر (کپی‌رایت) در آثار ترجمه شده اهمیت دارد.

به گزارش ایبنا؛ پنجمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی همزمان با ششمین دوره جشنواره نشر دانشگاهی در سی‌ودومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها