دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
دومین جشنواره ملی سرود آفرینش «نغمه‌های روشن فردا» نزدیک خط پایان شد

مرکزی – با پایان نخستین روز، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» به میزبانی استان مرکزی - اراک جریان دارد، به خط پایان نزدیک شد.

احسان منصوری در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک بیان کرد: مرحله مقدماتی جشنواره که زمستان پارسال و بهار امسال برگزار شد بالغ بر یک هزار و ۱۱۱ گروه در قالب ۲۰ هزار نفر از ۲۹ استان کشور حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۶ گروه برای مرحله نهایی این جشنواره انتخاب شدند، افزود: از این تعداد سه گروه انصراف دادند بنابراین ۱۳ گروه از ۱۲ استان کشور طی دو روز (هجدهم و نوزدهم) در اراک با هم برای شناخت برترین‌ها رقابت می‌کنند.

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش «نغمه‌های روشن فردا» نزدیک خط پایان شد

وی عنوان کرد: از میان ۱۳ گروه حاضر در رقابت‌ها؛ سه گروه توسط هیئت داوران انتخاب خواهند شد و یک گروه نیز در قالب انتخاب مردم منتخب می‌شوند.

بر اساس تقویم و برنامه تنظیم شده، نخستین روز رقابت دومین دوره جشنواره ملی سرود آفرینش «نغمه های روشن فردا) در حوزه‌های مختلف به شهر زیر برگزار شد.

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش «نغمه‌های روشن فردا» نزدیک خط پایان شد

در حوزه سرود:

ایران من (گلستان-پسران)؛ بازی‌های محلی (کرمان- دختران)؛ مرغ آمین (استان مرکزی- دختران)؛ دنیای قشنگ (یزد-دختران).

در حوزه اجرای موسیقی– کودکان عروسک گردانی:

خلیج فارس (هرمزگان_ پسران)؛ قالی بافی (کرمان– دختران)؛ ایران زمین (قزوین– دختران)؛ عهد و پیمان (چهارمحال و بختیاری– دختران)؛ آیه ی گیلانه (گیلان ۸– دختران)؛ خوشاغریاردهکرد (چهارمحال و بختیاری– دختران)؛ جان جانان (زنجان– دختران)؛ غم سیستون (سیستان و بلوچستان– دختران) و خاک مهر آیین (قم– پسران) در روز اول دومین جشنواره ملی سرود آفرینش (نغمه های روشن فردا) به رقابت پرداختند.

همچنین داوری این جشنواره بر عهده سید جواد هاشمی، شهروز حقی و بهرام دهقان یار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها