دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
«به کی می‌گن قهرمان؟» در باشگاه بچه‌کتابخون‌ها خوانش می‌شود

کتاب «به کی می‌گن قهرمان؟» شامل داستانی کوتاه از زندگی شهید علی اندرزگو به‌عنوان پنجاه‌وچهارمین کتاب پیشنهادی باشگاه بچه کتابخون‌ها ازسوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خوانده می‌شود.

تکتم نجفی‌منش، مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ازبرگزاری پنجاه‌وچهارمین برنامه «باشگاه بچه کتابخون‌ها» خبر داد و گفت: باشگاه بچه‌کتابخون‌ها، اعضا را به مطالعه کتاب «به کی می‌گن قهرمان؟» نوشته نرگس آبیار دعوت می‌کند، این اثر سرگذشت زندگی شهید سیدعلی اندرزگو است که از سوی دفتر کودک و نوجوان مرکز آفرینش‌های ادبی منتشر شده است.

وی افزود: این کتاب دهمین کتاب مجموعه «قهرمانان انقلاب است» و با برداشتی تاریخی به‌صورت داستانی در ۱۴ بخش تهیه و تنظیم شده که هدف از نگارش آن آشنایی نوجوانان و کودکان با تاریخ ایران‌زمین و سرگذشت مردان درخشان تاریخ بوده است.

نجفی‌منش با اشاره به محتوای این کتاب، عنوان کرد: نویسنده با تلفیق یک داستان پُرکشش و روایت پدربزرگی از زندگی سیدعلی اندرزگو، اثری خواندنی خلق کرده است، راوی داستان، نوجوانی شکمو است که پدر و مادرش می‌خواهند او را از خوردن غذاهای چرب و ناسالم منع کنند. آن‌ها حتی برای آنکه فرزند نوجوانشان از بوفه مدرسه خرید نکند، به فروشنده مدرسه می‌گویند که به پسرشان چیزی نفروشد.

وی با بیان اینکه نوجوان داستان او تلاش می‌کند تا با شیرین‌کاری‌های مختلف، ازجمله استفاده از عینک پدربزرگ و کلاه پشمی او، فروشنده بوفه را به اشتباه اندازد، گفت: پدربزرگ او با این رفتارهای خنده‌دار، نوه خود را به داستان اصلی می‌برد. خواننده از فصل ششم کتاب وارد قصه اصلی و داستان زندگی شهید اندرزگو می‌شود.

به‌گفته وی، کتاب الکترونیک «به کی می‌گن قهرمان؟» از انتشارات سوره مهر در ژانر داستان برای مخاطب نوجوان نوشته شده است. این کتاب با پیگیری باشگاه بچه کتابخون‌ها و هماهنگی اپلیکیشن فراکتاب با ۴۰ درصد تخفیف در دسترس نوجوانان قرار گرفته است.

نوجوانان و دانش‌آموزان مدارس مقطع تحصیلی متوسطه دوره اول و دوم می‌توانند با ارسال عدد ۱۰۰ به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۸۳۷ لینک ثبت‌نام باشگاه را دریافت و با تکمیل مشخصات خود و دریافت کارت عضویت (به‌صورت دیجیتال)، از سایت bk.farhangsara.ir از خدمات و تسهیلات ویژه این باشگاه استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها