سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
مهلت ارسال آثار به سوگواره عاشورایی در زنجان به پایان رسید

زنجان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مهلت ارسال آثار به سوگواره عاشورایی در زنجان به پایان رسید.

اصغر حاج علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با همکاری موسسه فرهنگی، قرآن و عترت نورالهادی اسوه، نخستین سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره در بخش‌های اصلی و ویژه برگزار خواهد شد، گفت: بخش اصلی این سوگواره شامل عکاسی، نقاشی، مداحی و شعر و بخش ویژه آن شامل نماز، عفاف و حجاب می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر از اهداف این سوگواره اعلام شده است.

علی اکبری با بیان اینکه این سوگواره ویژه رده سنی ۶ تا ۱۶ سال اجرایی شد، افزود: آثار رسیده شده در این جشنواره که نزدیک به یک هزار اثر است؛ در مرحله داوری است.

وی گفت: جوایز پیش‌بینی شده در بخش اصلی شامل نفرات اول مبلغ ۵۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره، نفرات دوم مبلغ ۴۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره، نفرات سوم مبلغ ۳۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همچنین در بخش ویژه نیز جایزه نفرات اول به عنوان برگزیده هر رشته در هر گروه سنی مبلغ ۴۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره است.

علی اکبری با اشاره به اینکه سوگواره عاشورایی نخستین تجربه استان در این رده سنی بود، افزود: آثار برتر رسیده در هر بخش به همراه تعدادی از آثار با کیفیت در قالب کتابچه چاپ خواهد شد تا برای همیشه ماندگار بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط