سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
«روایت تورات تن» شاعر جنوبی به سرزمین اهورایی می‌آید

بوشهر – مجموعه‌شعر منتشرنشده مجید اجرایی، شاعر جنوبی با عنوان «روایت تورات تن» با رای هیئت داوران سومین دوره از فراخوان کتاب‌های شعر بامداد به‌عنوان یکی از ۱۴ اثر برگزیده این دوره انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، کتاب‌های شعر بامداد از طرح‌های خلاقانه نشر «سرزمین اهورایی» با مدیریت مجید ضرغامی است که با احترام به نام شعری احمد شاملو (الف. بامداد) به‌منظور حمایت از شاعران مستقل و شناسایی جریان‌های شعری پویا و قابل اعتنا و خلاق در شعر امروز پایه‌ریزی شده و بر مبنای آن با رای جمعی کارشناسان آثار برگزیده انتخاب شده است. معیار انتخاب و چاپ آثار حداقل دو رای مثبت داوران برای هر اثر است.

در این دوره با رای هیئت داوری که متشکل از آتفه چهارمحالیان، علی باباچاهی و علی قنبری بود، از مجموعه آثار رسیده به دبیرخانه این طرح، اسامی ۱۴ شاعر منتخب در این دوره به این شرح اعلام شد: ابوالفضل حکیمی، احمد تباتبایی، پانته‌آ گلپر، رحمان مولایی، رویا الفتی، زهرا نظری‌پور، زینب حاتمی، سجاد جهانشاهی، سمیه امینی‌راد، عارف معلمی، علی خادمی، علیرضا مطلبی، فراز مهدیان و مجید اجرایی.

در این میان، مجید اجرایی، شاعر صاحب‌اثر و گزیده‌کار جنوبی با مجموعه‌منتشر نشده «روایت تورات تن» یکی از برگزیدگان سومین دوره کتاب‎‌های شعر بامداد است. وی در این خصوص به خبرنگار ایبنا در بوشهر گفت: «روایت تورات تن» که دربرگیرنده چهل شعر در قالب آزاد است، از میان چندصد اثر ارسالی به این جشنواره برگزیده شد.

وی که آخرین مجموعه‌شعر خود را با عنوان «شکست» در سال ۱۴۰۰ راهی بازار کتاب کرد، مجموعه‌شعر «روایت تورات تن» را در تداوم و تکمیل مختصات ذهنی و زبانی مجموعه شعر پیشین خود (کتاب شکست) دانست و افزود: ویژگی بارز مجموعه‌شعر جدیدم، ابزوردیسم اجتماعی با کوشش در اجرای نو و خلاقانه در حوزه فرم و محتوا است.

اجرایی تأکید کرد: مجموعه «روایت تورات تن» به گفته ناشر آن در سال ۱۴۰۴ منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ مجید اجرایی؛ شاعر، نویسنده و منتقد ادبی، متولد شهر جم و دانش‌آموخته رشته ادبیات مقاومت در مقطع کارشناسی ارشد است. وی نخستین مجموعه‌شعر خود را با عنوان «ژن مغلوب» در سال ۱۳۸۴ به همت نشر «شروع» منتشر کرد. سپس در سال ۱۴۰۰ دومین مجموعه خود را با عنوان «شکست» با همکاری انتشارات «مروارید» راهی بازار شعر کرد. افزون بر این، از اجرایی در روزنامه‌ها، مجلات و وبسایت‌های ملی و استانی تاکنون مقالات متعددی منتشر و همچنین شعرهایی از او در کتاب‌ها و جنگ‌های ادبی گوناگون به زیور طبع آراسته شده است. در کارنامه ادبی اجرایی، دبیری بخش شعر جایزه ادبی بوشهر و دبیری جایزه ملی شعر جم به چشم می‌خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها