چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
نگاه خاص به مسائل فرهنگی راهکار برون رفت از آسیب‌های اجتماعی است

هرمزگان - معاون سیاسی امنیتی فرماندار پارسیان گفت: نگاه خاص به مسائل فرهنگی موجب برون رفت از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کاظم رحیمی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارسیان از تاثیرگذاری مسائل فرهنگی سخن گفت و افزود: فعالیت در حوزه فرهنگ کاری ایجابی است که نتیجه بخشی آن سالیان زیادی را می‌طلبد.

رحیمی ضمن مهم دانستن جشنواره رضوی در اشاعه و گسترش سیره معصومین سلام الله علیها اضافه کرد: با توجه به گسترش بخش‌های مختلف جشنواره ضرورت دارد تمامی نهادهای فرهنگی و ادارات در بخش‌های خاص جشنواره به عنوان سفیران و خادمیاران خدمت ورود کنند.

وی، توجه و نگاه خاص در کشور، استان و شهرستان به مسائل فرهنگی را موجب برون رفت و سدی در مقابل بسیاری از آسیب‌ها و فرهنگ‌سازی در تمامی زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی دانست.

رئیس دفتر امام جمعه شهرستان پارسیان نیز در این نشست با اشاره به تاثیر مستقیم کتاب و مسائل فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد: اسلام پرچم‌دار کتاب و کتابخوانی است و وظیفه ما به عنوان متولیان امر این است که ابتدا خلاهای جامعه را ببینیم و بعد متناسب با آن‌ها به معرفی کتاب و فعالیت فرهنگی بپردازیم.

غلامرضا قائدی با اشاره به اهمیت ویژه معرفی سیره معصومین سلام الله علیها افزود: قرار گرفتن زندگی حضرت محمد (ص) به عنوان بخش ویژه در جشنواره کتابخوانی رضوی، نقطه قوت و برکات زیادی دارد زیرا شناخت پیامبر مشعل و چراغی برای شناخت اهل بیت سلام الله علیها است.

به گزارش ایبنا، مرضیه دیلمی نژاد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پارسیان ضمن ارائه گزارش عملکرد دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این شهرستان، همفکری اعضای انجمن در خصوص برگزاری هر چه بهتر و بیشتر سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در پارسیان را دارای اهمیت خاص دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها