شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
«اِتین دِکرو» منتشر شد

کتاب «اِتین دِکرو» نوشته توماس لیبارت و ترجمه مبین عطاری در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۳۰۰ تیراژ در ۲۰۵ صفحه به قیمت ۲۴۰ هزار تومان به همت انتشارات نیماژ منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «اِتین دِکرو» نوشته توماس لیبارت و ترجمه مبین عطاری در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۳۰۰ تیراژ در ۲۰۵ صفحه به قیمت ۲۴۰ هزار تومان به همت انتشارات نیماژ منتشر شده است. کتاب «اِتین دِکرو» با موضوع ایماگران، زندگی نامه و بازیگری بدون کلام برای علاقه‌مندان به این گرایش به صورت کامل و جامع گردآوری شده است.

اِتین دِکرو، به عنوان یکی از پیشگامان تئاتر حرکتی، همواره در کنار معاصرانش مانند استانیسلاوسکی، ژاک کوپو، واسیلی میرهولد و دیگر اصلاح‌طلبان تئاتر مطرح بوده است. او هنر صامت سنتی را فراتر برد و مفهوم جدیدی از حرکت دراماتیک خلق کرد که به جای سکوت، بیانگر عمق و احساسات شخصیت‌ها است. دکرو با نوآوری‌هایش تأثیر عمیقی بر بازیگری فیزیکی و پانتومیم گذاشت، به‌طوری که آثار و آموزه‌هایش هنوز هم با شور و شوق در میان بازیگران و هنرجویان تئاتر مطالعه و تمرین می‌شود.

این کتاب نه تنها به زندگی دکرو، بلکه به تحلیل آموزه‌ها و سبک هنری او می‌پردازد. لیبارت با دقت و جامعیت، تأثیرات او بر نسل‌های بعدی و اهمیت او در تاریخ تئاتر را به تصویر می‌کشد. بنابراین، «اِتین دِکرو» نه تنها به عنوان یک زندگینامه بلکه به عنوان مرجعی تخصصی برای پژوهشگران و هنرمندان علاقه‌مند به تئاتر بدون کلام و ایماگری به شمار می‌آید، همچنین این کتاب با نگاهی جامع و کاملاً تخصصی به موضوع ایماگری، پانتومیم و بازیگری بدون کلام، منبعی ارزشمند برای علاقه‌مندان به هنر حرکت و تئاتر معاصر محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها