چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
«اسناد و نامه‌های شیخ هادی مهدوی مازندرانی» روانه بازار نشر شد

گلستان- کتاب «اسناد و نامه‌های شیخ هادی مهدوی مازندرانی» به کوشش محیی الدین قربانی و به همت انتشارات نوروزی روی پیشخان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، کتاب «اسناد و نامه‌های شیخ هادی مهدوی مازندرانی» به کوشش محیی الدین قربانی و به همت انتشارات نوروزی در چهار بخش (زندگینامه، نامه علما و نامه‌های متفرقه و یادداشت‌های کوتاه) در ۲۴۲ صفحه قطع وزیری و در شمارگان ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۳۰۰ هزار تومان منتشر شد.

مرحوم شیخ هادی کوائی که بیشتر به لقب مختصر افتخاری آیت‌الله شیخ هادی مهدوی مازندرانی یا کوائی شهرت دارد به سال ۱۲۶۵ هجری شمسی در قریه کوا هزارجریب شهرستان بهشهر پا به عرصه گذاشت.

وی فقیهی اصولی و زاهدی به نام و استاد بسیاری از فقها و مجتهدین حوزه‌های علمیه مشهد، کوهستان و هزارجریب بود که در سال ۱۳۴۳ هجری شمسی بدرود حیات گفت.

کتاب «اسناد و نامه‌های شیخ هادی مهدوی مازندرانی» به‌منظور معرفی و بررسی زندگی، افکار و مراودات علمی و اجتماعی شیخ هادی مهدوی مازندرانی تدوین‌شده است.

درمجموع این اثر که نسخه دیجیتالی آن نیز در دسترس است، گردآوری مجموعه‌ای از نامه‌ها و نوشته‌های این عالم زاهد و فقیه برجسته است که در میان دوستان و هم‌عصران خود به تبادل‌نظر و مکاتبه می‌پرداخته است و خواندنش به علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ و علوم اسلامی و به‌ویژه پژوهشگران، طلاب و دانشجویانی که به مطالعهٔ زندگی و آثار علما و فقهای گذشته می‌پردازند، پیشنهاد می‌شود.

به گزارش ایبنا، این کتاب، علاوه بر ارائهٔ نامه‌ها و اسناد شیخ هادی مهدوی، به خوانندگان کمک می‌کند تا با روحیات، تفکرات و دیدگاه‌های این عالم برجسته آشنا شوند. همچنین نامه‌ها و نوشته‌های آیت‌الله شیخ هادی مهدوی مازندرانی نه‌تنها ازنظر محتوای علمی مهم هستند، بلکه ازنظر ادبی نیز دارای سبک و شیوهٔ نگارش منحصربه‌فردی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها