جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
ایجاد کتابخانه‌ کودک در مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس پیشنهاد شد

هرمزگان - در راستای عدالت فرهنگی، ایجاد کتابخانه‌ کودک در مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس پیشنهاد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون هرمزگان و همکاری‌های مشترک در حوزه فرهنگی با مسئولان مجتمع آب شیرین‌کن خلیج فارس استان هرمزگان چند پیشنهاد فرهنگی و کتاب محور از جمله ایجاد کتابخانه کودک در این مجتمع را ارائه دادند.

در این نشست مشترک که بین مسئولان و اعضای کانون هرمزگان و مسئولان مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس برگزار شد، راه اندازی بخش آب و آگاه در مرکز علوم کانون پرورش فکری، راه اندازی سیار علمی ویژه روستاها، ایجاد کتابخانه کودک در مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس، برگزاری مهرواره فرهنگی- ادبی با موضوع آب، حضور قصه‌گویان برای آموزش قصه‌گویی در مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس و دعوت از کارشناسان کانون و معرفی کانون و فعالیت‌هایش برای اعضا و خانواده کارمندان این مجتمع آب شیرین کن پیشنهاد شد.

پروین پشت‌کوهی، مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان در ابتدای این نشست گفت: کانون تمام تلاشش را می‌کند که عدالت فرهنگی را جاری کند و بی‌شک این عدالت باعث ایجاد عدالت اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: نوجوانی که از کانون وارد جامعه می‌شود، ذهنش برای فعالیت در جامعه از قبل آماده شده و بسیار مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند خواهد بود.

پشت‌کوهی با بیان اینکه در کانون بیش از ۶۲ نوع فعالیت وجود دارد که متناسب با شرایط و علاقه اعضا ارائه می‌شود، ادامه داد: در کانون، مربی نقش راهنما دارد و اعضا، خودشان مسیر زندگی‌شان را پیدا می‌کنند و یاد می‌گیرند که در هر شغلی، بهترین باشند.

مراکز سیار روستایی، راه خدمت رسانی به مناطق محروم

وی عنوان کرد: کانون به مناطق دورافتاده از طریق مراکز سیار، خدمات رسانی می‌کند. ماشین سیار، خدمات کانون مانند کتاب خوانی را به مناطق دور از دسترس مراکز ثابت می‌برد. در حال حاضر نیز چهار ماشین سیار در هرمزگان وجود دارد و امیدواریم این آمار در آینده نیز بیشتر شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان اظهار کرد: ما طرحی به عنوان کانون مدرسه داریم که در آن با تعدادی مدرسه کار می‌کنیم و آن‌ها در طول سال تحصیلی از مجتمع آفرینش و مراکز بازدید می‌کنند و با کانون آشنا می‌شوند. سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار نفر از مجتمع آفرینش بازدید کردند و از خدمات کانون بهره‌مند شدند.

پشت‌کوهی بیان کرد: در کانون بخش های مختلف علمی نظیر زمین شناسی، صدف ها، نجوم وجود دارد که تمام کودکان و نوجوانان از آن‌ها استقبال می‌کنند.

قصه گویی، مُعرف فرهنگ بومی استان

وی اضافه کرد: در هرمزگان تنوع آداب و رسوم و فرهنگ وجود دارد. ما باید این تنوع را به دیگران بشناسانیم، درک کنیم تا موجب ارتقا هویت ملی شود که این امر از طریق قصه‌گویی میسر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم فعالیت‌های مشترکی با مجموعه آب شیرین‌کُن خلیج فارس انجام دهیم تا فعالیت‌های کانون گسترش یابد.

نابسامانی‌های فرهنگی منجر به مشکلات اساسی جامعه می‌شود

عباسی، مدیر مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس در ادامه این نشست بیان کرد: امروزه والدین از کودکان تاثیر بسیاری می‌پذیرند؛ پس آموزش درستِ کودکان، پیشرفت جامعه آینده را تضمین می‌کند.

وی افزود: نابسامانی‌های فرهنگی منجر به مشکلات اساسی جامعه می‌شود. ما باید فرهنگ را به شیوه‌های درست و متنوع به کودکان و نوجوانان معرفی کنید و با توجه به قابلیت‌های کانون به دنبال این هستیم که از تمامی ظرفیت‌های کانون بهره ببریم و به کمک آن شیوه آموزش را به صورتی نوین تغییر دهیم.

مدیر مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس افزود: کانون آنقدر توانمند است که مدارس باید به کانون وصل شوند و شیوه‌های آموزش دانش آموزان را از آن فرا بگیرند بنابراین سایت ما نیز می‌خواهد روابط دو طرفه‌ای با کانون داشته باشد و تمام تلاشش را می‌کند که در راستای پیشبرد اهداف کانون یاری رسان باشد.

عباسی ادامه داد: از کانون می‌خواهیم به عنوان مشاورِ فکری در کنار ما باشد تا بتوانیم این صنعت را بهتر به دیگران بشناسانیم و همه ارگان‌ها از جمله دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مراکز فرهنگی دوست دارند با کانون آشنا شوند و ما باید بازوی اجرایی کانون شویم.

مدیر مجتمع آب شیرین‌کن خلیج فارس ضمن تشکر از مسئولان کانون پرورش فکری هرمزگان بابت تلاش‌های بی‌شائبه‌شان افزود: امیدواریم که فعالیت‌های کانون گسترش یابد و در آینده، مفهوم خانواده، در کانون پررنگ‌تر شود زیرا انجام کار سالم مستلزم یک ذهن سالم است و در کانون ذهن‌ها، سالم پرورش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها