شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کتاب «سیمای فرزانگان» به چاپ بیست و نهم رسید

چاپ بیست و نهم کتاب «سیمای فرزانگان» در ۴۲۰ صفحه روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «سیمای فرزانگان» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مختاری در ۴۲۰ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ بیست و نهم رسید.

کتاب حاضر، متضمن راهنمایی‌ها و پندهایی است به طلاب علوم دینی و دانش پژوهان، که با استفاده از گفتار و کردار بزرگان، راه و رسم زندگی علمی، تحصیل دانش، برخورد با اجتماع، معاشرت با خویشان و دوستان، استقامت در برابر فقر اقتصادی و ناملایمات به مطالب دیگر از این قبیل را به آنها می‌آموزد.

برای دست یافتن بدین منظور، ما سراغ علما و دانشمندان بزرگ رفته و این مطالب را از لابلای صفحات زندگی آنها به دست آورده و داستان‌هایی که در این مسائل داشته‌اند، دسته‌بندی کرده و در اینجا آورده‌ایم.

انگیزه اصلی در نگارش کتاب حاضر این بوده است که خواص یعنی روحانیون بزرگوار و دانشجویان عزیز، از نحوه و چگونگی زندگی همصنفان خویش آگاهی یابند و خود را با آنان همسان و همنوا سازند.

محور و هدف اصلی کتاب، داستان‌ها، سخن‌ها، توصیه‌ها و وقایع زندگی بزرگان است و مقدمات و مؤخرات بخش‌ها برای توضیح مباحث، یاد شده است.

ساختار اثر

این اثر در ۱۶ بخش تألیف شده که عناوین آنها عبارتند از: «نخستین گام؛ تنظیم نفس»، «ضرورت استاد اخلاق و سیر و سلوک»، «دوری از گناه»، «اخلاص و پاکسازی نیت»، «عبادت و پرستش»، «دعا، زیارت، توجه و توسل به معصومین (ع)»، «سحرخیزی و نماز شب؛ رمز موفقیت»، «تکریم و بزرگداشت عالمان راستین»، «تواضع و فروتنی»، «عفو و گذشت، بزرگواری و عظمت نفس»، «خدمتگزاری، دلسوزی و کمک به تنگدستان»، «توکل و اطمینان»، «عزت نفس و آزادگی تقوا در مصرف اموال عمومی»، «زهد و ساده زیستی»، و «آگاهی، بیداری و ستیز با ستمگران».

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط