شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
آغاز سرشماری جامعه آماری صنعت چاپ در لرستان

لرستان - رئیس گروه امور فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از آغاز سرشماری جامعه آماری صنعت چاپ در استان خبر داد.

فرشته بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد گفت: چاپ بخش مهمی از چرخه اقتصادی کشور محسوب می‌شود که دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و به‌روز و سپس بررسی و پایش شاخص‌ها برای برنامه‌ریزی دقیق در این صنعت ضروری است.

رئیس گروه امور فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: در همین راستا طرح ملی سرشماری جامعه آماری صنعت چاپ در لرستان با تشکیل ۴ گروه برای آمارگیری توان چاپخانه‌های استان اجرایی می‌شود.

بیرانوند بیان کرد: در این بازدیدها ماشین‎‌آلات، امکانات و ظرفیت‎‌های چاپخانه‎‌ها مورد بازدید قرار گرفته و فرم‎‌های تیپ ارسالی دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکمیل و ارسال خواهند شد.

رئیس گروه امور فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در صورت تکمیل و ارائه دقیق این گزارش و به روز بودن وسایل، تسهیلات بیشتری به چاپخانه‎‌ها تعلق خواهد گرفت، افزود: سیاست دفتر چاپ و نشر استان حمایت از چاپخانه‌هایی است که به منظور وارد کردن ماشین‌آلات جدید به بدنه چاپ استان ورود می‌کنند و این دفتر از ورود ماشین‌آلات قدیمی و صدور مجوز به چاپخانه‌هایی که از ماشین‌آلات و تجهیزات قدیمی استفاده می‌کنند جلوگیری خواهد کرد.

بیرانوند گفت: ارائه این گزارش در تجهیز ماشین‌آلات و بالابردن سطح کیفی و کمی چاپخانه‎‌ها و ارتقای توان چاپخانه‎‌های قدیمی که همچنان تغییراتی در سطح کیفی آن‌ها به وجود نیامده است موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها