دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
نسل آینده برای حیات به صلح نیاز دارد

اشتفام پریزنر، نماینده سازمان ملل در ششمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع ارتش گفت: نسل آینده برای داشتن زندگی بدون ترس و نگرانی به صلح نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش با حضور سفیر آفریقای جنوبی و امیر حاتمی، وزیر سابق دفاع دوشنبه ۲۶ شهریور در دانشگاه فرماندهی آجا افتتاح شد.

سرتیپ دوم حسین ولی‌وند، رییس دانشگاه جنگ گفت: شاید برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه جنگ تناقض داشته باشد، هر چند که ما در مقابل دشمن از کشور دفاع می‌کنیم و خواهان جنگ نیستیم. بنابراین برگزاری نمایشگاه صلح و دفاع که دوره ششم خود را طی می‌کند، در دانشگاه جنگ ارتش تناقضی ندارد. این نمایشگاه به پیشنهاد امیر مسلمی برقرار شد و امیدوارم همچنان برقرار باشد.

اشتفام پریزنر، نماینده سازمان ملل در ایران در ادامه این برنامه عنوان کرد: امروز در دنیا، صلح زیر پا گذاشته شده و ما نیازمند اقدامات عمیق برای برقراری صلح در دنیا هستیم. سازمان ملل متحد با امید به دنیایی عاری از جنگ بنا شده است. اما نیاز به صلح، مستلزم مقدماتی است که شما خانواده بزرگ ارتش به خوبی از آن اطلاع دارید.

او افزود: شما به عنوان حافظان صلح کشور هستید، هر چند در برابر هر گونه تهاجم، ملزم به دفاع هستید. همچنین تعهد شما به ایجاد محیطی که در آن دیپلماسی و گفت‌وگو شکوفا شود، حیاتی است. امروز از همگان تقاضا کنم که نیاز به صلح را نه تنها به عنوان یک ایده دور بلکه یک خواسته نزدیک و حیاتی جلب کنیم.

نماینده سازمان ملل در ایران بیان کرد: در چند روز آینده مجمع عمومی اجلاس برای آینده در نیویورک برای همکاری در پرهیز از جنگ و اشاعه صلح برگزار می‌شود. من به‌عنوان هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل که در کشور زیبای شما مقیم بودم باید بگویم صلح یک خواسته مدنی است و این خواسته نیازمند تلاش همه دولت‌هاست.

اشتفام پریزنر گفت: به یاد داشته باشید که صلح فقط تلاش برای دنیای بدون جنگ نیست بلکه تلاش برای برابری و عدالت است و بیایید تلاش کنیم نسل‌های آینده بتوانند در دنیایی بدون جنگ به زندگی ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها