دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
خوی میزبان بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور/ حضور ۸۰ هنرمند از کشور در این جشنواره

آذربایجان‌غربی- شهردار خوی گفت: امسال رویداد ملی شمس و مولانا در سه بخش موسیقی اصیل ایرانی، خوشنویسی و شعر و نیز همایش بین‌المللی باحضور شرکت کنندگان و اساتید داخلی و خارجی در قالب هفت روز فرهنگی خوی از فردا سه شنبه در شهر دارالقرار شمس برگزار می‌شود.

حسن نصراله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: رویداد مهم فرهنگی شمس و مولانا از ۲۶ شهریور ماه آغاز و تا ۸ مهر ادامه خواهد داشت که هر روز شاهد برنامه‌های مختلف در حوزه های گوناگون و رخدادهای جدید خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ هنرمند از سراسر کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت، افزود: امسال در بخش موسیقی اصیل ایرانی از میان ۳۵۰ گروه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی ۶ گروه از استان های کرمانشاه خراسان رضوی، همدان، آذربایجان‌غربی و شرقی اجرا خواهند داشت.

شهردار خوی ادامه داد: در بخش خوشنویسی از ۴۸ هنرمند خوشنویس شهرهای نیشابور و شیراز و همدان و شاهرود و تبریز و خوی و ارومیه ۴۰ اثر ودر بخش شعر نیز از ۶۰۰ اثر از شهرهای مختلف کشور ۷ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

نصراله پور همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا در ۷ و ۸ مهرماه گفت و افزود: همایش بین‌المللی شمس و مولانا نیز با سخنرانی ۸ سخنران داخلی ۹ سخنران از کشورهای، هندوستان، پاکستان، ترکیه و آمریکا بصورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به راه یافتگان به مرحله حضوری نویسی بخش خوشنویسی هفتمین جشنواره ملی شمس و مولانا، گفت: هیئت داوران بخش خوشنویسی هفتمین جشنواره ملی شمس و مولانا در رویداد "هفت روز فرهنگی خوی" به سرپرستی استاد علی شیرازی داور بین‌المللی خوشنویسی و عضو شورای ارزشیابی هنرمندان و انجمن خوشنویسان ایران، برگزیدگان به مرحله حضوری نویسی را اعلام کردند.

وی افزود: لقمان نادری از شهرستان بوکان، علی نعلی از ارومیه، اعظم مدرسی از مشهد، زهرا اروجی از همدان، محمد شاهرودی از تبریز، مصطفی تاجیان از همدان، هادی هنردوست از همدان، محمدتقی محرم زاد از اردبیل، محمدعلی قاضیان از تکاب، عباس ناصر از سراب، فاطمه یثربی از مشهد منتخب شدند.

نصراله پور گفت: مرحله حضوری نویسی بخش خوشنویسی جشنواره هفتم ۲۹ شهریور در گالری مجتمع فرهنگی آموزشی بوتراب برگزار خواهد شد.

شهردار خوی با اشاره به زمانبندی اجرای گروه‌های موسیقی هفتمین جشنواره ملی شمس ومولانا نیز گفت: سه شنبه ۲۷ شهریور گروه‌های موسیقی یاغیش از تبریز و سپیدار از تهران، چهارشنبه ۲۸ شهریور گروه‌های موسیقی آیین از همدان و نوای صبا از مشهد و پنجشنبه ۲۹ شهریور گروه‌های موسیقی هفت و هشت از گیلان و اوغور از خوی ساعت ۱۹/۳۰ عصر در سالن آمفی تئاتر پارک بزرگ ملت خوی اجرا خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها