سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
آمادگی تولید یک هزار و ۵۰۰ تن کاغذ تحریر برای حوزه نشر در صورت قطع نشدن برق

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران با اشاره به دیدار روز گذشته با وزیر فرهنگ از آمادگی این مجموعه برای تولید یک هزار و ۵۰۰ تن کاغذ تحریر برای حوزه نشر در صورت عدم قطعی برق در فصول پیش رو خبر داد.

امید نیک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دیدار روز گذشته خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: با توجه به اینکه وزارت فرهنگ متولی اصلی بحث تنظیم بازار و مصرف‌کننده اصلی کاغذ در کشور است، به همراه رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز گذشته به دیدار وزیر رفتیم‌.

وی ادامه داد: در این دیدار، گزارشی از وضعیت کاغذ چاپ و تحریر و فعالیت‌های چوب و کاغذ مازندران، همچنین میزان تولید به وی ارائه دادم.

نیک نژاد با اشاره به عقد قرارداد جدید با وزارت آموزش و پرورش برای تولید ۳۳ هزار تن کاغذ کتاب‌های درسی، توضیح داد: پس از اینکه این خبر را نیز به وزیر فرهنگ اعلام کردم، ایشان گفتند که به خوبی مجموعه چوب و کاغذ مازندران را می‌شناسند خواستار اختصاص ظرفیت تولید کاغذ تحریر ایرانی برای ناشران و تنظیم بازار نشر شدند.

وی افزود: تا روز گذشته در مجموعه ما حدود ۱۸ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید شده است. در این میان، قطعی برق در فصل تابستان، حدود هشت هزار تن اثر منفی بر تولیدات ما گذاشته است.

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه تا پایان سال بخش عمده کاغذ تولیدی ما برای وزارت آموزش و پرورش است، تاکید کرد: حداکثر ظرفیت ما برای تولید، حدود ۳۰ هزار تن است اما اگر در فصول پیش رو قطعی برق نداشته باشیم، به وزیر فرهنگ این تعهد را دادیم که بتوانیم تا پایان سال حدود یک هزار و ۵۰۰ تن کاغذ تحریر برای تنظم بازار کاغذ در اختیار اهالی نشر بگذاریم.

وی همچنین از دعوت از وزیر فرهنگ برای بازدید از مجموعه چوب و کاغذ مازندران خبر داد و گفت: در این دیدار مقرر شد گزارشی از وضعیت کاغذ تحریر در کشور برای بررسی موقعیت کنونی تولید این کاغذ برای وزیر ارسال کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها