چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
محفل مهمانی واژه‌ها در حوزه هنری اردبیل برگزار شد

اردبیل- در گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار محفل شعر و ادب با عنوان «مهمانی واژه ها» در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، این محفل شامگاه سه‌شنبه در محل حوزه هنری با حضور اعضای انجمن شعر بانوان (یاخیش) و اعضای باشگاه داستان حوزه هنری استان اردبیل برپا شد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد استاد شهریار اظهار کرد: شهریار شاعری بود که هم در زبان فارسی و هم در زبان ترکی شعر می سرود و در هر دو تبحر کافی داشت و با نوآوری‌هایی که در شعر خلق کرد ماندگار شدند، به همین دلیل بمناسبت وفات آن شاعر آزاده در ۲۷ شهریور ۱۳۶۷، شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را به نام روز ملی شعر و ادب فارسی نامید.

مهیار سپهری اجرای برنامه‌های مختلف ادبی و فرهنگی بمناسبت روز شعر و ادب فارسی را جزو افتخارهای ادبیان و فرهنگ دوستان استان اردبیل دانست و بیان کرد: حوزه هنری همیشه در کنار شاعران و نویسندگان و سایر هنرمندان است و از برنامه‌های ادبی و هنری حمایت می‌کند.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از برنامه های حوزه هنری در سال جاری بیان کرد: در طول شش ماه آینده در حوزه ادبیات برنامه‌های گلستان خوانی، برنامه داستانی نویسنده ماه و در بخش شعر نیز محفل شعر با حضور شعرای مطرح استان و کشور با عنوان شاعرانه به صورت ماهانه برگزار می شود.

سید محمود مهدوی از ایجاد کارگاه ترانه و برگزاری کارگاههای شعر و نثر طنز با عنوان «سارماشیق» در محل حوزه هنری خبر داد و افزود: در سالهای اخیر استقبال جوانان از کارگاه‌های داستان و شعر چشم گیر بود و تاکنون نویسندگان و شاعران خوبی از دل کارگاه‌های ادبی حوزه هنری به جامعه ادبی راه یافته اند.

بخش بیشتری از این محفل ادبی به داستان خوانی و شعر خوانی اختصاص داشت و شاعرانی از جمله روزبه صمدی، نیلوفر دشتی، زهرا بهرامی دوست، شهاب وطن دوست و هاجر اعلمی شعر خواندند و نیز نویسندگانی از جمله زهرا پوررضا، جعفر اسفندیاری، عباس عادلی، سیمین گواهی و رویا علیزاده آثار داستانی خود را قرائت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها