چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
شماره هفتم نشریه «منش استادی» منتشر شد

خراسان رضوی- شماره هفتم نشریه «منش استادی» با محوریت موضوعی زندگی استاد صادق علمی، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در جلسه و کارگاه تلاوت کلام وحی در مجتمع فرهنگی، قرآنی ثامن الاائمه (ع) که با هدف ارتقای سطح دانش قرآنی و بهبود فنون تلاوت در جمع قران آموزان و علاقه مندان و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اساتید و قاریان پیشکسوت و برجسته قرآنی و دیگر علاقه‌مندان و دوستداران قرآن کریم برگزار شد، شماره هفتم نشریه «منش استادی» با محوریت سیره استادی و پیشکسوت قرآنی، «حاج صادق علمی» رونمایی شد.

محمدحسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: با توجه به نقش قرآن در زندگی جوانان، باید قرآن را به عنوان محور تربیت نسل جوان قرار دهیم. انس با قرآن در دوران نوجوانی می‌تواند تصمیمات ما را در زندگی شکل دهد و جهت‌دهی کند. امام خمینی (ره) همواره تأکید داشت که باید نسلی قرآنی تربیت کنیم که ارزش‌های دینی را در زندگی خود جاری سازند.

وی بیان کرد: امروز شاهد جمعی از نوجوانان در این جلسات هستیم که خود نشان‌دهنده تلاش‌های والدین و اساتید قرآنی است ضمن اینکه این جلسات به عنوان محلی برای پرورش مسلمانانی آگاه و متعهد، با روحیه‌ای امروزی و سازگار با زمان، برگزار می‌شود.

حسین زاده با اشاره به مشکلات تربیتی نوجوانان در دنیای امروز، تصریح کرد: فارغ از چالش‌ها، این جلسات نقطه‌ای برای آینده‌نگری و پرورش جوانان نسل جدید در مسیر دین خدا محسوب می‌شود. در این جلسات تلاش داریم با فراهم آوردن بستر مناسب، جوانان را به سمت ترویج اسلام و اصول آن هدایت کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به سیره پیامبر اعظم (ص) و ازدواج ایشان با حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و گفت: اینکه از درس‌های تاریخ اسلام درس یاد بگیریم مهم است. لذا می‌توانیم با الگو قرار دادن سیره آن بزرگواران، به ترویج محبت و انس با قرآن بپردازیم. همه ما باید در راستای فرهنگ‌سازی اسلامی و تربیت نسل‌های آگاه و مومن تلاش کنیم و امید است این جلسات قرآنی به تربیت سربازان فرهنگی و دینی در جامعه اسلامی کمک کنید.

شماره هفتم نشریه «منش استادی» منتشر شد

وی افزود: در واقع این تلاش‌ها است که برای تبدیل چالش‌ها به فرصت، روح این گردهمایی را تشکیل می‌دهد و امید است که با همکاری همگانی، نسل جدیدی از والدین و مربیان قرآنی شکل گیرد که در پرورش فرزندانی در مسیر ارزش های اسلامی حرف اول را بزنند.

کتاب منش استادی در دست تدوین است

در ادامه مراسم سعید بیژنی، از قاریان برجسته بین المللی قرآن کریم، گفت: نشریه «منش استادی» در واقع به منظور معرفی اساتید برجسته قرآنی در شهر مشهد طراحی شده و شماره هفتم آن متعلق به صادق علمی استاد دانشگاه و پیشکسوت قرآنی، است.

وی بیان کرد: نشریه «منش استادی» دارای سه دسته اصلی از اساتید است. نخست، اساتید با منش تربیتی، دوم، اساتیدی که دارای سابقه‌ای طولانی در برگزاری جلسات قرآن هستند که برخی از این جلسات نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت دارند و سوم، اساتیدی که به صورت حرفه‌ای در تربیت قاریان و حافظان قرآن فعالیت می‌کنند. تاکنون با ۱۴ نفر از این اساتید مصاحبه شده است.

بیژنی افزود: این نشریه که هفتمین شماره آن است به همراه یک کتاب در حال تدوین است که زیر نظر دیگر اساتید قرآنی در دست انجام است. این کتاب به معرفی رویکردهای اصلی اساتید به‌عنوان الگوی جلسه‌داری می‌پردازد و شامل برنامه‌ها و روش‌های تربیتی آن‌ها برای دیگر اساتید قرآنی در کشور خواهد بود.

این قاری بین‌المللی قرآن هدف ما از انتشار این نشریه و کتاب، استفاده از تجربیات اساتید بزرگ مشهد، به‌عنوان مهد تلاوت قرآن، و معرفی آن به دیگر استان‌ها و کشور عنوان کرد و گفت: امید است این اقدام بتواند در ارتقاء سطح آموزش قرآن مؤثر باشد.

وی افزود: برگزاری این کارگاه فرصتی برای تبادل نظر و تجربیات بین قرآن‌آموزان و اساتید فراهم آورده است، همچنین این رویداد، نشان‌دهنده عزم و اراده قوی برای حفظ و گسترش معارف قرآن و ترویج آن در بین نسل‌های آینده است.

در پایان این مراسم، از اساتید قرآنی چون مرتضی محمدی، مجید حق پناه، مجید افخم الشعرا، مرتضی میقانی، هادی مشتاقی رشیدی، سید احمد حسنی زاده، محمودرضا بیژنی اول، مسعود بیژنی اول، سید محمد علی مشکی باف مقدم (خادم قرآن)، استاد حسن محمدی، سید مهدی طباطبایی (خادم قرآن) و در نهایت سعید بیژنی، مسئول نشریه منش استادی تجلیل شد و در بخش دوم از عوامل اجرایی این طرح با شکوه قرآنی، شامل علی رادمرد «مسئول تولید نشریه»، محمدجواد موذن «مسئول محتوا سازی»، رضا رحمانی «مسئول فیلمبرداری و تولید کلیپ»، سیدمحمد حسین پور «مدیر هماهنگی پروژه»، فرزانه کلالی «هماهنگ کننده تولید کتاب» تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها