چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
هفتمین جشنواره‌ ملی موسیقی شمس و مولانا در خوی آغاز بکار کرد

آذربایجان‌غربی- رئیس شورای شهر اسلامی شهرستان خوی گفت: هفتمین جشنواره‌ ملی موسیقی شمس و مولانا در خوی با حضور شش گروه آغاز بکار کرد.

سجاد چهره آرا، در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی شمس و مولانا، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، بر اهمیت حفظ و گسترش فرهنگ و عرفان در این شهر تاکید کرد و گفت: این جشنواره که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی برگزار می‌شود، به مدت یک هفته میزبان هنرمندان برجسته‌ای از سراسر کشور خواهد بود.

وی افزود: برای این جشنواره، بیش از ۳۵۰ گروه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند که از این میان ۶ گروه برتر از امروز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

چهره‌آرا ادامه داد: همچنین، ۴۰ اثر خوشنویسی و ۷ اثر شعر برگزیده از میان بیش از ۶۰۰ اثر ارسالی به نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: رئیس شورای شهر شهرستان خوی ادامه داد: همچنین فیلم سینمایی مست عشق همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا به صورت رایگان با حضور آحاد مردم اکران خواهد شد.

این مسئول گفت: خوی شهری با قدمتی طولانی در زمینه فرهنگ و عرفان است و توجه بیشتر به شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شمس تبریزی و پوریای ولی امری ضروری است.

وی گفت: هدف از برگزاری این رویداد، بررسی ابعاد مختلف زندگی و آثار شمس تبریزی و مولانا و همچنین معرفی فرهنگ و تمدن ایران به جهانیان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها