جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
مسئله‌ تربیت نیازمند بهره‌گیری از مبانی دینی است/ آمادگی نویسندگان ایرانی برای تعامل با محافل علمی عراق

حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی بهره‌گیری از اخلاق و سلوک دینی برای تربیت را ضرورت جامعه امروز دانست و گفت: ما در جهان امروز نیاز به بهره‌گیری از نسخه مختص به خودمان بر اساس مبانی دینی در حوزه تربیت و اخلاق داریم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد که از پنج‌شنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) حضور ۶۰۰ ناشر از ۲۱ کشور دنیا آغاز به کار کرده، میزبان ۲۳ ناشر ایرانی است. ناشران ایرانی در این نمایشگاه به عرضه کتاب‌هایی در موضوعات دینی، کودک و نوجوان، جریان مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، دانشگاهی و آموزش زبان فارسی پرداخته‌اند.حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی یکی از نویسندگانی است که در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد شرکت کرده است. وی همچنین در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی و هفته وحدت طی نشستی در مدرسه جامعه المصطفی العالمیه بغداد به انتقال تجربیات خود به نویسندگان عراقی پرداخت.


حجت‌الاسلام عباسی ولدی در این نشست در سخنانی با اشاره به سنت‌های دینی در حوزه تربیت و اخلاق و سلوک دینی عنوان کرد: ما در جهان امروز نیاز به بهره‌گیری از نسخه مختص به خودمان بر اساس مبانی دینی در حوزه تربیت و اخلاق داریم.


وی افزود: امتیازات ویژه این نسخه آن است که در مقابل توصیه‌ها و نسخه‌های غربی ما بر اساس قرآن و روایات این مباحث را بیان می‌کنیم.


این نویسنده در ادامه به معرفی ویژگی‌های اخلاق و تربیت اسلامی پرداخت و عنوان کرد: بر این اساس اولین ویژگی برای اخلاق و تربیت اسلامی این است که هر کس در گام اول خودش باید عامل به اخلاق و معارف باشد و سپس در پی تربیت و آموزش دیگران حرکت کند.


عباسی ولدی به اهمیت محبت در مقوله تربیت پرداخت و عنوان کرد: جایگاه محبت در تربیت باید مد نظر قرار داده شود و همه این‌ها باید در مسیر رضایت خداوند متعال باشد.
این نویسنده ضرورت ارتباط بیشتر فرهنگی میان فضاهای علمی ایران و عراق را مورد تاکید قرار داد و از آمادگی نویسندگان و اساتید ایرانی برای حضور در محافل علمی عراق خبرداد.

پنجمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی بغداد از بیست‌ودوم شهریور با شعار «العراقُ یَقرَاً» آغاز به کار کرد و تا یکم مهر (۱۴۰۳) به کار خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها