به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب نوشته «راجر ای. جونز» و «ریچارد جی. ایلسی» و ترجمه فرشید عبدی است.
در معرفی کتاب آمده است: مشتریان کلیدی، شرکتها یا افراد معتبری هستند که معمولاً از لحاظ اندازه بزرگ و حجم خریدشان زیاد است و ریزش آنها و یا خرید از رقیب، تاثیر شدیدی بر سودآوری و رشد شرکت شما می گذارد. آنها شرکای تجاری اصلی شما هستند و سوء مدیریت در قبال آنها، لطمات جبران ناپذیر مالی و حیثیتی برای سازمان شما درپی دارد. اما شرکتها با آنها هم بهمانند سایر مشتریان برخورد می کنند و یا اینکه نمیتوانند ارتباط با آنها را به خوبی مدیریت کنند. بنابراین کسب کسب دانش در این زمینه اهمیت زیادی دارد. این کتاب به این موضوع مهم میپردازد و شما را در شناخت مشتریان کلیدی و مدیریت آنها یاری می کند.
در این کتاب به دهها سوال مهم پاسخ داده می شود ازجمله:
- مشتری کلیدی کیست و چرا تا این حد مهم است؟
- مدیر مشتریان کلیدی چه نقشی بر عهده دارد و می بایست چه مهارتها و ویژگی هایی داشته باشد؟
- چطور مشتریان کلیدی را تشخیص دهیم؟
- چرا روابط بین سازمان شما و سازمان مشتری کلیدی پیچیده است؟
- چگونه فرصتهای کسب و کار با مشتریان کلیدی را افزایش دهیم؟
- چگونه CRM مختص مشتریان کلیدی داشته باشید؟
این کتاب را انتشارات پویش مدام منتشر کرده است.
نظر شما