سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
جلد هفتم روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار منتشر شد

جلد هفتم «روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار» به قلم ناصرالدین شاه قاجار و ترجمه مجید عبدامین از سوی انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار منتشر شد. این کتاب وقایع از شوال ۱۲۹۳ تا جمادی الاول ۱۲۹۶ق را دربردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا جلد هفتم «روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار» به قلم ناصرالدین شاه قاجار و ترجمه مجید عبدامین از سوی انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار منتشر شد.

این کتاب شامل وقایع از شوال ۱۲۹۳ تا جمادی الاول ۱۲۹۶ ق. است. در این کتاب علاوه بر شرح وقایع متفرقه اخبار مربوط به دارالخلافه طهران شرح مسافرت چندروزه شاه به مسیله قم؛ گزارشی از جشن صدسالگی سلطنت قاجاریه و همچنین جشن سی سالگی سلطنت ناصرالدین شاه را نیز خواهیم خواند، در ادامه شرح کاملی از سفر دوم ناصرالدین شاه به فرنگستان ارائه شده که حاوی اطلاعات فراوانی برای پژوهشگران عرصه های مختلف تاریخ است.

ناصرالدین‌شاه قاجار (تولد ۲۵ تیر ۱۲۱۰ – مرگ ۱۲ اردیبهشت ۱۲۷۵) که پیش از پادشاهی ناصرالدین میرزا خوانده می‌شد، معروف به «قبله عالم»، «سلطان صاحبقران» و بعد از کشته شدن توسط میرزا رضای کرمانی «شاه شهید»، چهارمین شاه از دودمان قاجار ایران بود. او با نزدیک به ۵۰ سال پادشاهی، طولانی‌ترین دوره پادشاهی را در میان دودمان قاجار دارد و به افتخار نیم قرن سلطنت بر ایران، خود را صاحب قران نامید. او همچنین نخستین پادشاه ایران بود که خاطرات خود را نوشت.

جلد هفتم «روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار» به قلم ناصرالدین شاه قاجار و ترجمه مجید عبدامین با ۶۶۰ صفحه و بهای ۷۹۰ هزار تومان از سوی انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها