سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
«طراحی آموزشی حِکمی مبتنی بر فراعقلانیت برای تحقق انسان حکیم» منتشر شد

کتاب «طراحی آموزشی حِکمی مبتنی بر فراعقلانیت برای تحقق انسان حکیم» اثر زهرا جامه‌بزرگ از سوی انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «طراحی آموزشی حِکمی مبتنی بر فراعقلانیت برای تحقق انسان حکیم» اثر زهرا جامه‌بزرگ، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. این کتاب دستاورد هسته پژوهشی بومی‌گرایی در طراحی یادگیری و تولید رسانه‌های دیجیتال مبتنی بر فرهنگ ایرانی‌اسلامی است.

این کتاب در پنج فصل تدوین شده است که عناوین آن‌ها عبارت‌اند از: «کلیات»، «شواهد نظری و تجربی در تکنولوژی آموزشی و طراحی آموزشی استراتژیکی»، «اصول و روش‌شناسی رویکرد حِکمی اجتهادی»، «تحلیل و تفسیر ابعاد طراحی آموزشی حِکمی» و «تبیین و تفسیر تفاوت و مشابهت طراحی آموزشی حکمی با سایر رویکردها».

در مقدمه این اثر آمده است: «این کتاب می‌تواند به‌عنوان کتاب درسی واحد طراحی آموزشی در مقطع کارشناسی علوم تربیتی و کارشناسی ارشد رشته بهبود منابع انسانی، درس طراحی محیط یادگیری در مقطع کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی و درس طراحی محیط یادگیری تلفیقی، درس رویکرد یادگیری و تدریس تلفیقی و درس طراحی آموزشی مبتنی بر وب در مقطع دکترای تکنولوژی آموزشی به عنوان منبع اصلی و تکمیلی استفاده شود. در این کتاب با نگاهی نقادانه تمامی رویکردهای یادگیری و آموزشی بررسی و تحلیل شده و رویکردی جدید و نو به طراحی آموزشی ارائه گردیده است. این کتاب، طراحی (حکمت‌بنیان) برای تحقق انسان حکیم نوعی طراحی آموزشی استراتژیکی است که پژوهش‌محور بوده و از فلسفه ایرانی نشأت می‌گیرد. الهام‌بخشی و فرهنگ‌سازی برای دانشجویان در تولید علم با نگاه بومی مبتنی بر نیازهای فرهنگی و اجتماعی کشور عزیزمان ایجاد می‌کند.»

اطلاعات بیشتر:

کتاب «طراحی آموزشی حِکمی مبتنی بر فراعقلانیت برای تحقق انسان حکیم» اثر زهرا جامه‌بزرگ در ۲۴۴ صفحه و به بهای ۲۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها