چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
کتاب «حنانه شو» معرفی شد/ همسران شهدا یک زندگی سرشار از عشق‌اند

مرکزی _ کتاب « حنانه شو» مجموعه خاطرات نسرین سرلک، همسر شهید فضل الله سرلک به مناسبت هفته دفاع مقدس در محفل خاطره گویی «بانوان سرزمین من» معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، کتابدار کتابخانه عمومی حضرت امیرالمومنین (ع) در محفل خاطره‌گویی بانوان سرزمین من گفت: همسران شهدا در داستان ایثار این سرزمین؛ همچون نیمه پنهان مانده‌اند که کمتر از نیم دیگرند و درس جانبازی را از بر هستند.

مهسا ترابی افزود: نسرین سرلک هم نیمه درخشان ماه کامل یک زندگی سرشار از عشق است.

وی ادامه داد: زندگی‌ای که نیمه اول آن درخشان و پر از آموختن بود و نیمه دوم آن هم سرشار از خداشناسی و ایثار و پس دادن درس‌هایی بود که در هم‌نشینی با همسر شهیدش آموخته بود.

کتابدار کتابخانه عمومی حضرت امیرالمومنین (ع) اراک بیان داشت: کتاب «حنانه شو» فصلی متفاوت از زاویه نگاه زنان دفاع مقدس را پیش روی خوانندگان گذاشته و ۲۲ خاطره جذاب و پند آموز از حضور زنان شجاع و بصیر را در صحنه‌های جهاد پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

ترابی خاطرنشان کرد: سرخط، دانه انار، دستان ترک خورده پدر، توراهی، ملالی نیست جز دوری شما، رنگ سبز زیتونی، رادیو عراق، یا حنان، تنها دارایی، اولین‌ها، عضو جدید، یا ماجد، همراه همیشه، یادگاری، و اما بعد، اون بالابالاها و جای خالی از جمله عناوین خاطراتی است که در این کتاب از زبان بانو سرلک ارائه شده است.

کتاب «حنانه شو» معرفی شد/ همسران شهدا یک زندگی سرشار از عشق‌اند

به گزارش ایبنا، نسرین سرلک؛ همسر شهید سرلک در این آئین و دور همی گفت: در جریان جنگ تحمیلی ۱۳ نفر از اقوام درجه یک ما به شهادت رسیدند و شهید فضل‌الله سرلک به عنوان آخرین شهید این خاندان، در سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل آمد.

وی با بیان خاطراتی از همسر شهیدش، علاقه به مطالعه و کتابخوانی را اصلی‌ترین ویژگی این شهید بزرگوار بیان کرد و گفت: کتاب همراه همیشگی شهید سرلک بود و اگر می‌خواست به کسی هدیه‌ای بدهد، کتاب اهدا می‌کرد. شهید سرلک در همه زمینه‌های سیاسی، تاریخی و مذهبی مطالعه داشت و ضمن خواندن کتاب، اقدام به یادداشت‌برداری و خلاصه‌نویسی نیز می‌کرد. تشویق‌های همسرم باعث علاقمند شدن من به کتابخوانی شد و به علت مشغله کاری و حضور در جبهه، وی از من می‌خواست که کتاب‌ها را خلاصه‌نویسی کرده و برایش بخوانم.

کتاب «حنانه شو» معرفی شد/ همسران شهدا یک زندگی سرشار از عشق‌اند

سرلک بیان کرد: بعد از شهادت همسرم تصمیم به راه‌اندازی کتابخانه شخصی شهید فضل‌الله سرلک گرفتم و به اقوام و آشنایان کتاب‌های این شهید را امانت می‌دادم که در آن سال‌ها با استقبال خوبی همراه بود.

وی افزود: با اینکه شهید سرلک در رشته زیست‌شناسی دانشگاه اراک تحصیل کرده بود، علاقمند به شعر و ادبیات بود و امروز فرزندان شهید نیز عاشق کتابخوانی هستند و راه پدر خود را ادامه می‌دهند.

برپایی نمایشگاه عکس «قاب های نجیب؛ نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، اجرای سرود دختران سرزمین آفتاب و تجلیل از خانواده شهدا از دیگر بخش های این مراسم بود.

«حنانه شو» مجموعه‌ی خاطرات نسرین سرلک، همسر شهید فضل‌الله سرلک است؛ مشق ایثار ایشان از کودکی تا هنوز که بر صفحه تاریخ ماندگار شده و در پیشگفتار این کتاب آمده است: «تاریخ پر فراز و نشیب ملت بزرگ ایران همواره با افتخارآفرینی و غیرتمندی همراه بوده و مادران این سرزمین سال‌ها قصه‌های دلاورمردی قهرمانان پیشین را برای فرزندانشان تعریف می‌کردند اما، در دفاع مقدس قاب‌های خاطراتی برجای مانده که نه تنها از سوی شیرمردان بلکه با حضور غیرتمندانه زنان ایجاد شده و به یادگار خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها