چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
حذف ارز نیمایی بازار کاغذ را بهم ریخت/ گران‌فروشی موجودی انبارها

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی بهای کاغذ تحریر، خواستار تجدیدنظر دولت در سیاست‌های ارزی شد.

حمید نیکدل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با تشریح وضعیت بازار کاغذ و مقوا، عنوان کرد: هفته جاری قیمت کاغذ و مقوا، افزایش زیادی پیدا کرد و در واقع بازار، جهش قیمت کاغذ تحریر، گلاسه و مقوا را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه همه صنایع به حوزه کاغذ وابسته هستند، افزود: صنایعی مثل چاپ، نشر، دارو، بهداشتی، به کاغذ و مقوا وابستگی دارند و به دنبال افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت تمام شده این محصولات نیز افزایش پیدا می‌کند در نتیجه بازار آسیب جدی می‌بیند.

نیکدل ادامه داد: درحالی که هنوز حتی یک کیلو کاغذ با ارز ۵۷ هزار تومانی وارد نشده است، اما برخی تُجار، کالاهای انبار خود را به قیمت روز می‌فروشند.

وی با طرح این موضوع که برخی بنگاه‌ها مجبور به فروش به قیمت بیشتر هستند، گفت: بهتر بود دولت برای حذف ارز نیمایی، پلکانی عمل می‌کرد، یعنی این طرح را در بازه زمانی۶ تا یک‌سال و هر دو – سه‌ماه یک‌بار اجرا می‌کرد تا بازار کمتر آسیب ببیند.

نیکدل با بیان اینکه قیمت کاغذ تحریر حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته، گفت: کاغذ و مقوای گلاسه نیز که در صنایع و حوزه‌های مختلف کاربرد دارد، حدود ۱۵ هزار تومان افزایش داشته است، در این زمینه خواستار تغییر سیاست دولت در این حوزه برای برگشتن آرامش به بازار هستیم.

به گزارش ایبنا، امروز (چهارشنبه ۴ مهر) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ در بازار حدود یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، هر کیلو مقوای ایندربرد چینی ۶۷ هزار تومان و هر کیلو مقوای ایندربرد کره‌ای حدود ۷۵ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها