شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
چرا باید طنزپردازی را بیاموزیم؟

هرمزگان - کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی با طرح این سوال که «چرا باید طنزپردازی را بیاموزیم؟» گفت: آموزش طنزنویسی به ما کمک می کند تا به شکل مودبانه ای نظرات منتقدانه خود درباره موضوعات گوناگون را با دیگران در میان بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، فاطمه غلامزاده نخلی در بیست و یکمین نشست انجمن طنز که به صورت حضوری و آنلاین با حضور مربیان فرهنگی هنری و اعضای انجمن طنز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان برگزار شد با طرح این پرسش که چرا باید طنزپردازی را بیاموزیم، شرکت کنندگان را به چالش کشید.

این کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی در ابتدای این نشست در پاسخ به این پرسش بیان کرد: آموزش طنزنویسی به ما کمک می کند تا به شکل مودبانه ای نظرات منتقدانه خود درباره موضوعات گوناگون را با دیگران در میان بگذاریم و همچنین می‌توانیم به تولید محتوای طنز در قالب‌های شعر، داستان و نثرادبی بپردازیم.

وی از خاطرات طنز به عنوان یکی از شگردهای طنزنویسی نام برد و گفت: برای آغاز کار داستان نویسی خاطرات خنده‌دار سوژه‌های مناسبی هستند، بنابراین اگر شما می‌توانید خاطرات طنز خود را تعریف کنید قادر خواهید بود آن‌ها را با اندکی تخیل و افزودن حوادث و شخصیت‌های فرعی به یک داستان طنز تبدیل کنید.

غلامزاده نخلی در خصوص عناصر داستان‌های طنز گفت: ما خیلی اوقات بدون دانستن این عناصر، داستان می‌نویسیم اما آموزش عناصر داستان به ما کمک می‌کند تا داستان‌های پرکشش، موثر و باورپذیرتری بنویسیم.

به گزارش ایبنا، فاطمه غلامزاده کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی کانون و دانش آموخته رشته مطالعات خانواده در مقطع کارشناسی ارشد و مدرس کارگاه های ادبی و حال خوش زندگی و همچنین مدرس دوره های تربیت مربی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها