پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
از افتتاح «شهرکتاب» تا برپایی نمایشگاه‌های «منابع مطالعاتی»

خراسان‌رضوی - در هفته نخست از مهرماه، شهرستان‌های استان خراسان رضوی شاهد برنامه‌های مختلف کتاب‌محور بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در هفته نخست مهر ماه و هم‌زمان با فصل بازگشایی مدارس و همچنین هفته دفاع مقدس شهرستان‌های خراسان رضوی شاهد برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت کتاب بودند که در این گزارش مروری کوتاه بر برخی از این رویدادها داشته‌ایم.

سفر مدیرکل ارشاد استان به گناباد

محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در سفر یک روزه خود به گناباد ضمن حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان از انجمن سینمای جوان آن بازدید و با ۵ هنرمند پیشکسوت این شهرستان؛ حسن مشایخی، پیشکسوت هنرهای تجسمی، عباسعلی غلامزاده، هنرمند تئاتر، علی توکلی، شاعر پیشکسوت گنابادی و ابوالحسن دلشاد نوغابی، نویسنده و شاعر با سابقه این شهرستان دیدار کرد.

وی همچنین در ادامه این دیدارها به عیادت عیدی‌زاده از کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان که در بستر بیماری بود، رفت و ضمن اهدای لوح تقدیر برای ایشان آرزوی سلامتی و بهروزی کرد.

از افتتاح «شهرکتاب» تا برپایی نمایشگاه‌های «منابع مطالعاتی»

برگزاری شب شعر در چناران و گلبهار

به مناسبت هفته دفاع مقدس، شب شعر جهاد و مقاومت ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس به یاد دلاورمردی های رزمندگان در چناران برگزار شد.

در همین هفته نیز شب شعر سرو قامتان در گلبهار با حضور شاعران این شهر در محل فرهنگسرای گلشن شهرداری گلبهار برگزار شد.

از افتتاح «شهرکتاب» تا برپایی نمایشگاه‌های «منابع مطالعاتی»

برپایی جلسه شورای فرهنگ عمومی سبزوار

پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سبزوار در سال جاری با حضور سفیدیان سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، مدیر مرکز مطالعات فرهنگی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار در دفتر امام جمعه برگزارشد.

در این جلسه، تهیه و تدوین شناسنامه هویتی شهرستان به منظور هویت شناسی و آشنایی با ظرفیت های شهرستان های استان در مرکز مطالعات فرهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهیه و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. این طرح پس از ماه‌ها جلسات کارشناسی در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب نهایی رسید.

از افتتاح «شهرکتاب» تا برپایی نمایشگاه‌های «منابع مطالعاتی»

افتتاح «شهرکتاب» در تربت‌جام

مجموعه «شهر کتاب» تربت جام که از ابتدای سال جاری به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده بود، در این هفته به عنوان هشتاد و هشتمین شهر کتاب کشور به صورت رسمی با حضور مصطفی رحماندوست، شاعر برجسته حوزه کودک و نوجوان کشور در این شهر افتتاح شد.

علاقه‌مندان به کتاب و صنایع دستی می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ به این مجموعه واقع در ابتدای خیابان ۲۲ بهمن شهرداری تربت جام مراجعه نمایند.

از افتتاح «شهرکتاب» تا برپایی نمایشگاه‌های «منابع مطالعاتی»

برگزاری نمایشگاه‌های منابع مطالعاتی در چند شهرستان

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، «نمایشگاه‌های منابع مطالعاتی» در کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در چند شهرستان برپا شد.

این نمایشگاه‌های مطالعاتی با عناوینی همچون «شکوه ایثار»، «دفاع مقدس»، «وطن جان است»، «روایت حماسه» و «همپای صاعقه»، در کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره)، کتابخانه حضرت معصومه (س)، کتابخانه مسجد پنج‌تن (ع)، کتابخانه مسجد جوادالائمه (ع) مشهد و مجتمع‌های فرهنگی و کتابخانه‌های امام رضا (ع) در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، قوچان، درگز، قائن و بیرجند و همچنین کتابخانه وزیری یزد دایر شده است.

از افتتاح «شهرکتاب» تا برپایی نمایشگاه‌های «منابع مطالعاتی»

برگزاری کارگاه آموزشی شعر در فریمان

کارگاه آموزشی شعر و ادبیات با حضور علاقه‌مندان فریمانی و دکتر مجتبی ابوالقاسمی از اساتید برجسته استانی برگزار شد.در این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه ادبی، در خصوص بهبود وضعیت شعر و ادب شهرستان و برگزاری جلسات شعر و نیز ارتباط و تعامل سازنده سایر جلسات استانی و آشنایی با شاعران استانی و تداوم و پیگیری آن توسط اداره ارشاد نکاتی مطرح شد. در ادامه با حضور برخی شاعران شهرستان فریمان و تعدادی از نوجوانان و علاقه مندان به شعر و ادبیات، این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی با اصول و مبانی شعر و ادب، مطالب ارزشمندی توسط استاد ابوالقاسمی ارائه گردید.

از افتتاح «شهرکتاب» تا برپایی نمایشگاه‌های «منابع مطالعاتی»

یادواره شهدای هنرمند در بجستان

به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای هنرمند و نمایشگاه توانمندی های خواهران بسیجی بجستان با حضور مسئولین شهرستان، خانواده معظم شهدای هنرمند و عموم مردم در محل مجتمع فرهنگی و هنری یاقوت بجستان برگزار شد.

این یادواره با حضور استاد باغشنی، شاعر نامدار نیشابوری و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان، بنیادشهید و ناحیه مقاومت سپاه تدارک دیده شد.

از افتتاح «شهرکتاب» تا برپایی نمایشگاه‌های «منابع مطالعاتی»

ابراز همدردی دانش‌آموز بردسکنی با همکاسی خود در پی حادثه معدن

دانش آموزی با کشیدن نقاشی با همکاسی خود که فرزند یکی از کارگران جانباخته حادثه معدن طبس بود ابراز همدردی کرد.

یکی از دانش آموزان دبستان مهرعظام در شهر انابد شهرستان بردسکن از توابع استان خراسان رضوی با کشیدن نقاشی با همکلاسی خود که از فرزندان یکی از کارگران جانباخته این حادثه بود ابراز همدردی کرد.

از افتتاح «شهرکتاب» تا برپایی نمایشگاه‌های «منابع مطالعاتی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها