شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
«بفرمایید فلسفه» تجدید چاپ شد

کتاب «بفرمایید فلسفه (۲)؛ تاریخ فلسفه به روایت فیلسوفان معاصر» به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «بفرمایید فلسفه (۲)؛ تاریخ فلسفه به روایت فیلسوفان معاصر» نوشتۀ دیوید ادموندز و نایجل واربرتن با ترجمۀ میثم محمدامینی از سوی نشر کرگدن تجدید چاپ شد.
فلسفه با گفت‌وگو آغاز شد و این کتاب دربردارندۀ گفت‌وگو با برخی از بزرگ‌ترین فیلسوفان معاصر است.
دیوید ادموندز و نایجل واربرتن در مجموعه مصاحبه‌هایی که ابتدا به شکل پادکست و سپس به شکل کتاب منتشر شد، و اکنون شهرتی جهانی یافته است، دربارۀ زندگی و آرای مهم‌ترین فیلسوفان تاریخ با برخی از فیلسوفان معاصر گپ زده‌اند.
هر مصاحبه بر موضوعی خاص در اندیشه‌های فیلسوفی بزرگ متمرکز است، از روش سقراطی و عشق اروتیک از نگاه افلاطون گرفته تا عدالت از نظر رالز و بخشایش در نگاه دریدا. مصاحبه‌ها اشتهابرانگیز و کوتاه‌اند، درست مانند لقمه‌هایی حاضر و آماده، و در آنها یکراست به اصل موضوع پرداخته می‌شود.
کتاب دعوتی است به ضیافت این لقمه‌های کوچک: بفرمایید فلسفه!

این کتاب از مجموعۀ «گفت‌وگواندیشی» به دبیر حسین شیخ‌رضایی در ۳۳۶ صفحه و به قیمت ۳۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصفهانی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
    وایِ وای، اگرخامنه ای حکم جهادم دهد.
  • عبدالمجید حیدرزاده IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
    فلاسفه غرب به غیر از سقراط هیچکدام به مقام خود شناسی و همچنین به شناخت حقیقت معرفت و به روح شناخت نرسیده اند البته همانند فلاسفه خودمان. فقط حکیمان الهی که عاقل بالفعل فرازمانی است به غیب و شهود جهان و انسان آگاهی دارند که انبیاء اوالعزم و امامان معصوم و اولیای الهی که بخاطر تعالی و عروج عقل و روحشان به بصیرت حقیقی که درک حقایق فرازمانی است رسیده اند می‌باشد حکمت حیطه مقدس ، خروجی معراج رفتن و عرشی شدن انسانی است که از مقام (عاقل بالقوه فرازمانی) به مرتبه عاقل بالفعل فرازمانی عروج کرده و لایق وحی و تبعیت شده اند حکیم الهی از تدبیرات عرش اعلی علیین سخن میگوید حقیقت شناخت را میشناساند ماهیات و هویات جهان و انسان را تبیین می‌کند آفرینش غیب و شهود را توضیح میدهد از معرفت حقیقت علم و متشابهات حرف میزند و هدف آفرینش را شرح می‌دهد و مولدعلوم انسانی حقیقی ...در حالیکه اندیشه وران کنونی حتی فرق بین حکمت و فلسفه را نمی‌دانند اینان به طریقت معرفت وارد نشده اند و راه ورودش را نمی‌شناسند افرادی که فهم‌شان محصور در زمان است چگونه می‌توانند از فراسوی زمان خبری بدهند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها