شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کتاب «حاجی نازها» رونمایی شد

خراسان جنوبی- کتاب «حاجی نازها» در اداره کل کتابخانه‌های خراسان جنوبی بیرجند با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر مسئولان استانی رونمایی و نقد و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، محمود حاجی، صبح شنبه در جلسه رونمایی کتاب «حاجی نازها» اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری چندی پیش مطرح کردند باید جنگ را از زوایای مختلف بررسی کنیم و یکی از این زوایه ها این است چه کسی جنگ را آغاز کرد، چه کسی دفاع کرد و اهداف این جنگ چه بود؟

حاجی افزود: باید افردای که در دوران جنگ حضور داشتند را بشناسیم و به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: هفته گذشته نیز شاهد صحبت‌های رهبری در خصوص جهاد تبیین و معرفی بیشتر شخصیت‌های دوران دفاع مقدس بودیم.

سرهنگ غلامرضا فلاحی بیان کرد: تقاضایی که از نویسنده‌ها داریم این است که فرهنگ دفاع مقدس را به خوبی و درستی نه تنها در درون کشورمان بلکه خارج از کشور هم معرفی کنند تا نسل‌های بعدی ما آگاه شوند.

وی افزود: نویسندگان ما نیز باید بیشتر مطالعه کنند تا بتوانند بهتر و بیشتر افراد را معرفی کنند و کتاب‌های بیشتری بنویسند.

طاهره میرزائی، نویسنده قاینی نیز در این جلسه گفت: برای بررسی کتاب، اولین موضوع طرح جلد کتاب است که طرح روی جلد این کتاب قابل تحسین است.

میرزائی بیان کرد: ابتکاری که نویسنده در این کتاب به خرج داده این است که داستان کتاب از زبان یک شخصیت جوان و یک پسر بازیگوش دبیرستانی بیان می شود.

وی با بیان اینکه کلمه حاجی نازها که به عنوان نام کتاب انتخاب شده، نام منطقه‌ای در آیسک به معنای پرستو است، افزود: نقد صمیمی این کتاب نیز بسیار قابل توجه است و خواننده با کتاب انس می‌گیرد.

وی گفت: به نظرم اگر در این کتاب یک پیش گفتار نوشته شده بود، بسیار بهتر بود و ابهامات خواننده را جواب می‌داد از سوی دیگر یکی از نکات جالبی که در این کتاب وجود داشت، الگو برداری از شهدا بود.

عاطفه اکبری، کارشناس ادبی کانون پرورشی فکری نوجوانان استان نیز در مورد نقد این کتاب گفت: لحن و بیان ساده و روان نویسنده به گونه‌ای است که برای نوجوانان بسیار مناسب است و به نظرم اگر قرار است جلسه ای برگزار شود، با حضور نویسنده و نوجوانان باشد تا نویسنده و مخاطب باهم دیدار کنند.

وی گفت: عنوان کتاب نیز بسیار زیبا و رازآلود است و کششی ایجاد می‌کند تا مخاطب کتاب را بخواند.

زهرا السادات جعفرنیا، نویسنده کتاب حاجی نازها نیز در این جلسه گفت: انشالله که در چاپ های بعد ایرادات مطرح شده کتاب را برطرف می‌کنم.

وی گفت: چندسالی است که نویسندگی کتاب را آغاز کردم و لیسانس زبان ادبیات عرب دارم، چند کتاب چاپ کرده ام و به دنبال آن هستم که کتاب های دیگری را نیز به چاپ برسانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها