یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
شمس تبریزی سرچشمه علم و ادب و عرفان است

آذربایجان‌غربی - رئیس شورای شهر خوی گفت: همایش بین‌المللی شمس و مولانا جلوه‌های تازه‌ای از زندگی عارف بزرگ را به علاقمندان معرفی کرده و شمس تبریزی سرچشمه علم و ادب و عرفان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، سجاد چهره آرا، در سخنرانی خود در دومین روز از همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی گفت: روزهای بسیار پر فراز و نشیب و رویدادهای تلخ و شیرینی را سپری می‌کنیم، جهان اسلام و مقاومت و آزادیخواهی در جهان در روزهای اخیر خبر بسیار تلخی را شاهد بود.

وی ادامه داد: شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان توسط رژیم منحوس و بی‌هویت اشغالگر قدس دلهای مؤمنین را بسیار آزرده ساخت و شهادت این مرد بزرگ و شهدای چند وقت اخیر فلسطین و لبنان را به همه آزادی خواهان جهان و نهضت مقاومت، مقام معظم رهبری و مردم مسلمان لبنان و ایران تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی اظهار کرد: دهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با میزبانی بزرگان نامی عرصه ادبیات، اساتید برجسته دانشگاه‌های ایران و کشورهای مختلف و علاقمندان و عاشقان شمس و مولانا در استمرار مسیر اندیشه ورزی، خردگرایی در کنار شناخت عمیق ویژگی‌های عرفانی، اخلاقی و شخصیت شمس تبریزی در حال برگزاری است.

چهره آرا با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا بیان کرد: این رویدادها، تلاشی برای کنار هم آمدن اندیشمندان ارزشمند برای افزودن ذوق و شوق قلب‌ها و خلق پیامی برای آیندگان است و شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری سالهاست که تلاش می‌کند تا گام‌های مستحکمی در این حوزه بردارد.

وی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان نمایندگان مردم خوی در پارلمان شهری، از حضور همه در شهر تاریخی دارالصفا و دارالقرار شمس تبریزی خوی بر خود می بالیم و امیدواریم سال‌های آتی نیز بیش از پیش شاهد حضور گسترده‌تر بزرگان و ساخت بارگاه شمس باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها