سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
بازخوانی رمان «صحرای سرد» محمود گلابدره‌ای

رمان نایاب محمود گلابدره‌ای با عنوان«صحرای سرد» از روز شنبه ۱۴ مهر، به مدت ۵ شب و در ۵ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای در برنامه کتاب شب رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا رمان نایاب محمود گلابدره ای با عنوان «صحرای سرد» از روز شنبه ۱۴ مهر، به مدت ۵ شب و در ۵ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای در برنامه کتاب شب رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود.


طبق اعلام سردبیر برنامه، رمان صحرای سرد، دستمایه زنده‌یاد داریوش مهرجویی برای ساختن فیلم سینمایی «سنتوری» شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.


این رمان، داستان یک هنرمند نجیب و فروتنی را روایت می‌کند که پس از ازدواج با یکی از هوادارانش، دچار یاس و نا امیدی می‌شود و زندگی‌اش فرو می‌پاشد. از محمود گلابدره‌ای تاکنون ۳۳ کتاب منتشر شده که نخستین آن با عنوان «سگ کوره‌پز» در سال ۱۳۴۹ منتشر شده‌است. وی در سال ۱۳۵۰ رمان «پر کاه» را نوشت و «بادیه» را در سال ۱۳۵۶ به چاپ رساند؛ رمانی که عباس کیارستمی فیلم‌نامه‌ای اقتباسی بر اساس آن نوشت.

بازخوانی تنظیم رادیویی این رمان با مشورت علی خلیلی، وصی آثار گلابدره‌ای انجام گرفته است.


برنامه کتاب شب با نویسندگی و سردبیری محمدباقر رضایی، تهیه‌کنندگی رضا قربانی و ایمان جهانی، خوانش بهروز رضوی و ساحل کریمی، در گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران تولید می‌شود.


این برنامه از شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۲۳:۳۰ تا ۲۴ پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها