سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
بیش از ۴ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های الیگودرز اهدا شد

لرستان - موسسه فرهنگی کتاب تهران، ۴ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف به کتابخانه‌های عمومی الیگودرز اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در الیگودرز مراسم اهدای کتاب با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و پاسداشت سنت حسنه اهدای کتاب روز سه‌شنبه در کتابخانه علیمردان‌خان بختیاری برگزار شد.

جت‌الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه الیگودرز در این مراسم با اشاره به جایگاه مهم کتاب، کتابخوانی و اهدای کتاب اظهار کرد: هیچ مقوله‌ای و وسیله‌ای جای کتاب را نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت انس با کتاب گفت: با کتاب مأنوس باشیم و بعد از مأنوس شدن خود آن را در اختیار دیگران نیز قرار بدهیم.

سرلک تاکید کرد: به منظور ترغیب و تشویق مطالعه مفید این بار کمک‌های خیران از ارزاق و پوشاک به اندیشیدن و فراگیری کتاب و کتابخوانی مبدل شد.

ناهید شهروسوند، سرپرست اداره ارشاد الیگودرز نیز در این مراسم گفت: امروزه مطالعه و کتاب‌خوانی به عنوان فرهنگ عمومی در شهرستان قلمداد می‌شود و کتابخانه‌های عمومی نیز از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی در شهرستان بوده که با تلاش‌های صورت گرفته تعداد کتابخانه‌های عمومی در شهرستان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه بخش‌های محروم و روستاهای شهرستان نیز دارای کتابخانه هستند، افزود: در این زمینه وظیفه کتابخانه‌های عمومی امروزه فراتر از امانت کتاب است و برنامه‌های فرهنگی خوبی نیز در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود که در جذب جوانان و نوجوانان تاثیر بسزایی داشته و آن‌ها را به کتابخانه‌های عمومی نزدیک کرده است.

دهقان، رئیس اداره کتابخانه‌های الیگودرز نیز در این مراسم گفت: در راستای پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی و با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تامین منابع جدید برای کتابخانه‌های عمومی، از سوی موسسه فرهنگی کتاب ۴۶۰۰ جلد کتاب به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان که در موضوعات مختلف به ویژه کودک و نوجوان، ادبیات و مذهب است به کتابخانه‌های عمومی شهرستان الیگودرز اهدا شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های الیگودرز افزود: هزار جلد کتاب از کتاب‌های اهدایی به اداره زندان ارسال شد تا در اختیار زندانیان به‌منظور مطالعه قرار گیرند.

عیسوند، رئیس اداره زندان الیگودرز در این مراسم ضمن تقدیر از رئیس اداره کتابخانه‌‎ها و موسسه فرهنگی کتاب تهران به خاطر اهدای هزار جلد کتاب به زندان الیگودرز گفت: با توجه به اینکه زندانیان به فضای مجازی دسترسی ندارند به منظور آشنایی هرچه بیشتر آنان با کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی جهت مطالعه و به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین آنها این کتاب‌ها در اختیارشان قرار می‎‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها