چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
کتاب «هوش اخلاقی در دانش آموزان» روانه بازار نشر شد

گلستان- کتاب «هوش اخلاقی در دانش آموزان» هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی و به همت انتشارات نوروزی و به قلم گلزار جاویدان و گروه نویسندگان، بر روی پیشخان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، کتاب «هوش اخلاقی در دانش آموزان» به همت انتشارات نوروزی و به قلم گلزار جاویدان، سلیمه ممشلی، طیبه سوئین راد و فاطمه محمودی، در ۴ فصل و ۱۱۲ صفحه و قطع وزیری و شمارگان ۳۰۰ نسخه هم‌زمان با فرارسیدن بوی ماه مدرسه و آغاز سال نو تحصیلی روانه بازار نشر شد.

ویراستاری این کتاب بر عهده شیما تجری بوده و صبورا نوری کبیر صفحه‌آرایی و شکیبا حاجی عسکر لی، طراحی جلد آن را انجام داده است.

در مقدمه این کتاب کاربردی به‌خصوص برای معلمان آمده است: ارتقای سواد و عملکرد اخلاقی دانش آموزان از دیرباز به‌عنوان هدف اصلی آموزش‌وپرورش شناخته‌شده است و در این راستا معلمان و مربیان تربیتی نقشی سترگ بر عهده‌دارند. بنابراین لازم است معلمان توجه داشته باشند که تنها وظیفه‌شان صرفاً آموزش کتاب‌های درسی نیست بلکه شاید مهم‌ترین وظیفه و رسالت آن‌ها آموزش اصول اخلاقی و تقویت هوش اخلاقی در دانش آموزان است.

همچنین باید معلمان بدانند که تقویت هوش اخلاقی در دانش آموزان اثرات مثبت و سازنده‌ای در زندگی شخصی، تحصیلی و اجتماعی آن‌ها ایفا می‌کند.

به‌عنوان نمونه هوش اخلاقی باعث می‌شود دانش آموزان روابط مفید و سازنده‌تری با دیگران برقرار کنند. همچنین باعث می‌شود دانش آموزان با فراگیری اصول اخلاقی ازجمله همدلی، مسئولیت‌پذیری، رعایت عدالت و انصاف و مسائلی ازاین‌دست از اهمال‌کاری و سهل‌انگاری در امور تحصیلی دوری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها