شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
کتاب «تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی در عرصه هنر و معماری» منتشر شد

کتاب «تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی در عرصه هنر و معماری» به قلم مهیار عرب‌بوربور، در ۳۴۰ صفحه به همت انتشارات آذرفر منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی در عرصه هنر و معماری» با موضوع هوش مصنوعی و کاربردهای معماری همچنین کاربردهای مهندسی در زمینه هنر و تکنولوژی برای علاقه‌مندان به این حوزه گردآوری شده است. کتاب با تکیه بر کاربردهای نوین هوش مصنوعی در معماری و مهندسی، به بررسی تأثیرات این فناوری بر روند طراحی، خلق آثار هنری و بهبود فرآیندهای معماری پرداخته است. عرب‌بوربور در این کتاب از مبانی نظری شروع کرده و به تشریح نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در خلق فضاهای نوآورانه می‌پردازد. همچنین، به ارتباط روزافزون میان هنر و تکنولوژی اشاره کرده و نقش الگوریتم‌ها در ایجاد آثار خلاقانه را بررسی می‌کند.

نویسنده در این کتاب سعی کرده است تا مفاهیم پیچیده‌ای نظیر یادگیری ماشینی، طراحی پارامتریک و شبکه‌های عصبی را به زبانی ساده و قابل‌فهم برای متخصصان و علاقه‌مندان توضیح دهد.

علاوه بر بخش‌های نظری، این کتاب دارای بخش‌هایی مصور و رنگی است که به خواننده امکان مشاهده نمونه‌های عملی از استفاده هوش مصنوعی در معماری و هنر را می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته کتاب، فهرست جامع منابع و کتابنامه در صفحات پایانی است که راهنمایی خوبی برای پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند به مباحث مرتبط با فناوری و هنر فراهم می‌کند. این کتاب برای هر کسی که به دنبال درک عمیق‌تری از تأثیرات هوش مصنوعی بر دنیای خلاقیت است، انتخابی مناسب خواهد بود.

انتشارات آذرفر کتاب «تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی در عرصه هنر و معماری» به قلم مهیار عرب‌بوربور را در نوبت اول در ۱۴۰۳ در ۳۴۰ صفحه منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها