جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
کتاب ‏«جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص» به مهمترین مباحث حقوق کیفری اختصاصی می‌پردازد

ایلام- مولف ایلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام گفت: کتاب ‏«جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص» به مهمترین مباحث مربوط به حقوق کیفری اختصاصی می‌پردازد.

عباس محمدخانی، مولف و عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام در مورد کتاب تازه‌اش گفت: کتاب ‏ «جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص» به مهمترین مباحث مربوط به حقوق کیفری اختصاصی می‌پردازد.

این مدرس دانشگاه و مراکز آموزش عالی در ایلام ادامه داد: مطابق تقسیم‌بندیِ پذیرفته شده در حقوق ایران، جرایم علیه اشخاص به جرایم علیه تمامیت جسمانی و جرایم علیه شخصیت معنوی تقسیم می‌شود که قتل و صدمات وارده به انسان، ذیل جرایم علیه تمامیت جسمانی و جرایم علیه شأن و کرامت انسان و آزادی رفت و آمد او، ذیل جرایم علیه شخصیت معنوی قرار می‌گیرد.

وی ادامه‌داد: بنابراین، جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص رفتارهایی است که حیات و سلامت انسان را به عنوان گرانبهاترین سرمایه او، مورد صدمه قرار می‌دهد و به مهمترین مباحث مربوط به حقوق کیفری اختصاصی می‌پردازد.

محمدخانی تصریح کرد: بررسی این جرایم به دلیل پیچیدگی و حساسیت آنها و نیز حکم خاصی که در غالب مباحث مربوط به حقوق کیفری عمومی دارند، مستلزم تبیین دقیق موضوعاتی نظیر ماهیت رفتار، رابطه علیت، عنصر روانی و نیز شرکت در جرم و معاونت در آن است که در کتاب حاضر بررسی می‌شود.

کتاب ‏«جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص» به مهمترین مباحث حقوق کیفری اختصاصی می‌پردازد

به گزارش ایبنا؛ عباس محمدخانی، متولد ۱۳۶۰، دارای دکترای حقوق کیفری از دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام است و انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، کتاب ‏ «جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص» را در ۲۸۲ صفحه چاپ و منتشر کرده است. پیش‌تر از این مولف ایلامی، کتاب‌های: جرایم علیه اشخاص، شخصیت معنوی و عنصر روانی جرم چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها