جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
معرفی کتاب تصویری «دو سیاره» برای کودکان

کتاب «دو سیاره» اثری از مسعود قره‌باغی در انتشارات کتاب‌های طوطی است که توانسته نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در زمستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «دو سیاره» نوشته مسعود قره‌باغی، داستان دو سیاره به نام‌های کورتو و شونتو است که در صلح و صفا زندگی می‌کنند؛ اما روزی دانشمندی از سیاره شونتو با وسیله‌ای که برای دیدن دوردست‌ها اختراع کرده است، تصمیم به کشیدن نقشه‌ای از آسمان می‌کند. خبر به گوش پادشاه سیاره کورتو می‌رسد. او نیز هم دلش می‌خواهد با این وسیله آسمان را تماشا کند و زیبایی‌های ستارگان را ببیند. آن‌ها فکر می‌کنند که آسمان همه‌جا شبیه هم است؛ اما وقتی‌که وسیله به کورتو رسید و اهالی با آن به آسمان نگاه کردند، هیچ‌کدام از ستاره‌های نقشه را در آن ندیدند. همین نقشه باعث به وجود آمدن جنگی میان این دو سیاره می‌شود؛ اما در نهایت داستان تصویری «دو سیاره» قصد دارد به ما بگوید ما می‌توانیم از زاویه‌های متفاتی به جهان نگاه کنیم و چیزهای متفاوتی ببینیم.

این کتاب با حق انحصاری چاپ به زبان کره‌ای، چینی و پرتغالی نیز ترجمه شده است.

اطلاعات بیشتر:

انتشارات کتاب‌های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)، کتاب «دو سیاره» را به قلم و تصویرگری مسعود قره‌باغی در ۳۲ صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۱۴۰ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۶ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها