دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
عصر شعر سراسری «راز نصرالله» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان - عصر شعر سراسری «راز نصرالله»، به همت انجمن «شعر درخت هرمزگان» در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مراسم باشکوه عصر شعر سراسری «راز نصرالله» ادای دَین به چند دهه مبارزه، شجاعت و ستم ستیزی شهید مجاهد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، یکشنبه شب با حضور پررنگ شاعران متعهد آیینی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

در آغاز این نشست حجت الاسلام حیدری از وعاظ بندرعباس، شخصیت و نگاه سید حسن نصرالله را سرشار از دشمن شناسی و حمایت از مظلومان دانست و از شاعران خواست در نشان دادن این مکتب درخشان نهایت کوشش و هنر را داشته باشند.

در ادامه هم فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان بر اهمیت روایت درست و به موقع از شکستن هیمنه اسراییل غاصب و پاسخ قاطع و مقتدرانه ایران اسلامی و پیروزی‌های جبهه مقاومت تأکید کرد و نقش شاعران و زبان و بیان هنرمندانه را بسیار کارساز و ماندگار خواند.

اصغر ملایی دبیر انجمن «شعر درخت هرمزگان» نیز ضمن تبریک و تسلیت شهادت این روحانی آزادی‌خواه گفت: یکی از رسالت‌های اهالی ادبیات، گرامی‌داشت نام آزادمردان و چهره‌های تاریخ ساز عالم بشری است. بنابراین فرصت همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان را غنیمت شمردیم و شعله‌های شعر را به یاد این شهید عزیز روشن کردیم.

در ادامه این ویژه برنامه ادبی که با اجرای آیه باستین از مولفان حوزه دفاع مقدس همراه بود حجت الاسلام بهزاد پودات، اعظم پشت مشهدی، مرتضی نصیری (مجنون)، مهرنوش ایزد پرست، ایرج انصاری فرد، اصغر ملائی محمدآبادی، نیلوفر شاطری، یحیی دهقانی، عبدالحمید انصاری نسب، معصومه زارع، زینب احمدنیا، محمد زمان حیدری، زهرا اسپید، طاهره بشیری، شهین بهاری، پریزاد محمدی و زینب الله پرست به خوانش اشعار خود پرداختند.

به گزارش ایبنا، سالن جلسات کتابخانه عمومی اندیشه آیت الله خامنه‌ای بندرعباس میزبان این نشست ادبی حوزه شعر مقاومت بود و در پایان از شاعران حاضران با اهدای نشان سپاس، تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها