سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
سی و نهمین شماره «دراسات فی اللغة العربیة و آداب‌ها» منتشر شد

سمنان- مدیرمسئول مجله بین المللی و علمی «دراسات فی اللغة العربیة وآدابها» دانشگاه سمنان از انتشار سی ونهمین شماره این مجله خبرداد.

علی ضیغمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با اشاره به انتشار شماره ۳۹ مجله بین المللی و علمی «دراسات فی اللغة العربیة وآدابها» دانشگاه سمنان، بیان کرد: از سال ۱۳۹۰ ش / ۲۰۱۰ م انتشارات دانشگاه سمنان با همکاری دانشگاه تشرین سوریه این نشریه را در پایگاه اینترنتی این مجله منتشر کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر پایگاه رسمی این مجله پایگاه‌های معتبر دیگری از جمله DOAJ, ISC ,SID , Magiran ,Noormags, Google Scholar این نشریه را نمایه می کنند، عنوان کرد: این نشریه توانسته است از سوی پایگاه‌های علمی بین‌المللی مانند «معامل التأثیر العربی» وابسته به اتحادیه دانشگاه‌های جهان عرب در مصر و قاعدة البیانات العربیة “معرفة” أرسیف کشور اردن نیز در چند سال پیاپی ضریب تأثیر بالایی را کسب کند.

مدیر مسئول این نشریه با اعلام اینکه پایگاه بین‌المللی دواج (DOAJ) نیز مجله «دراسات فی اللغة العربیة وآدابها» را نمایه کرده است، تشریح کرد: پژوهشگران بسیاری از دانشگاه‌های مختلف ایران و بیشتر کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق، اردن، سودان، الجزایر، مصر، عربستان، اندونزی و… مقالات پژوهشی خود را به منظور ارزیابی و چاپ برای این مجله‌ی علمی پژوهشی معتبر ارسال نموده و از سال ۲۰۱۰ م تاکنون ۳۹ شماره از این مجله از سوی انتشارات دانشگاه سمنان منتشر شده است.

ضیغمی از راه دسترسی به این مجله خبرداد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این مجله متن کامل مقالات این شماره و شماره‌های قبلی را مشاهده و دریافت کنند و با ثبت نام در این پایگاه نسبت به ارسال مقالات پژوهشی خود به این مجله اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها